Najkrajšie auto v triede. 5 dôvodov prečo chcete mať Peugeot 508!
Peugeot 508 v našom teste obstál na výbornú. Preto sme sa rozhodli vypychnúť 5 faktorov, pre ktoré by sme zvažovali jeho kúpu.
Tu je recenzia na nový Peugeot 508.
Kráska z Francúzska
Pri pohľade na Peugeot 508 nevieme začať hodnotenie ničím iným ako vzhľadom. Automobilka Peugeot celkovo v poslednej dobe prináša na trh dizajnovo podarené modely, no podľa nášho názoru je nová 508 najkrajším aktuálne vyrábaným Peugeotom. Zaradili by sme ju dokonca medzi tie najkrajšie vyrábané Peugeoty vôbec. Dizajn 508 je prísne podriadený vzhľadu, čím mierne utrpela praktickosť vozu. Silueta grand turisma obmedzila hlavne posed na zadných sedadlách a batožinový priestor. Na druhú stranu zákazníci, ktorí by od 508 očakávali praktickú stránku veci majú možnosť siahnuť po verzii kombi. Z „francúzskeho leva“ sa stalo na pohľad vyslovene športové auto. Dobre pôsobia prvky ako nízka stavba karosérie, ktorá je navyše tlačená k zemi či krásne bez rámové okná. Medzi ostatnými autami aj vďaka jej ojedinelosti pôsobí naozaj výnimočným a pútaný dojmom.
Dynamická a úsporná
Aktuálne najsilnejším vyrábaným Peugeotom je model 3008 HyBrid 4. Jeho podrobná recenzia je tu. Výkon 3008 je 300 koní, čo skutočne nie je malá porcia výkonu pod kapotou. Toto však bude platiť iba do mementu, kým na trh príde 508 PSE s výkonom až 360 koní.
Pod kapotou nami testovaného modelu bol naftový motor 2.0 BlueHdi vo výkonnejšej verzii 180 koní. Nižší výkonový variant dvojlitrového naftového motoru je 160 koní a v ponuke je dokonca aj dieselová 1,5 BlueHdi, ktorá disponuje 130 koňmi. Tento motor sme mali možnosť vyskúšať v novej 2008, kde nám jeho výkon a dynamika prišla postačujúca. Do väčšej a ťažšej 508 by sme ho však nevolili. Otázny je z nášho pohľadu dokonca už aj 160 koňový naftový variant, nakoľko si nemyslíme, že spotreba bude nižšia ako v prípade výkonu 180 koní a uberáte sa zbytočne o výkon v dobre jazdiacom aute. Keď sme pri spotrebe, uvedieme namerané hodnoty. Mesto: 7 l/100km, diaľnica: 6l/100km jazda na spotrebu mimo mesto: 4,3 l/100km. Na auto tejto kategórie a ponúkaného výkonu je to priaznivá hodnota. V ponuke sú aj dva benzínové agregáty, či plug-in hybrid. Benzínová 1,6 PureTech má výkon 180 koní, respektíve 225 koní. Pluģ-in hybrid disponuje rovnakým výkonom ako silnejšia verzia 1,6 PureTech.
My by sme sa v Peugeote 508 nebránili ani testovanému dieselovému agregátu. Ako už bolo spomenuté, volili by sme najvýkonnejšiu 180 koňovú alternatívu. Motor má príjemný chod, dobrý ťah a v kombinácii s 8 stupňovou automatickou prevodovkou je to veľmi príjemný spoločník či už na dlhšie trasy alebo aj na športovejšie zvezenie obľúbenou okreskou.
Má rada vášeň
Ako sme už spomínali, dizajn Peugeotu 508 pôsobí športovým dojmom. Sympatické je, že konštruktéri nemysleli len na športový vzhľad, ale čo-to sa mu snažili venovať aj v oblasti riadenia a podvozku. Výborný posed za volantom umocňuje športový charakter francúzskeho liftbacku. Cez malý volant sa 508 ovláda veľmi ľahko a reakcie sú vďaka jej malému priemeru naozaj razantné. Aj napriek dieselovému agregátu, nám jazdné vlastnosti prišli viac ako priemerné. Ani ťažší motor nad prednou nápravou nespraví z tohoto Peugeotu ťažkopádne auto. Automobilku Peugeot treba vo všeobecnosti pochváliť za výbornú trakciu ich modelov. Aktuálne pohon 4×4 využívajú iba v modely 3008 HyBrid 4, no ani tam sa nejedná o mechanické riešenie. Prípadný pohon všetkých štyroch kolies by podľa nás z „508-čky“ spravil ešte jazdecky atraktívnejšie auto.
Má vkus
Už viackrát sme sa nechali počuť, že dizajn nových Peugeotov nám je veľmi pochuti. Aj nepriaznivci francúzskych áut musia uznať, že modely, ktoré Peugeot v posledných mesiacoch prináša na trh sú esteticky zaujímavé. To platí aj v oblasti interiéru. Nebyť loga prítomného na volante, nebáli by sme sa povedať, že sedíme v aute od jedného z prémiových výrobcov automobilov. Tak nápaditý a dobre vypracovaný interiér by sme u konkurencie neprémiových výrobcov hľadali ťažko…o použitých materiáloch ani nehovoríme. Ak by sme napríklad porovnali interiér Škody Superb, Fordu Mondeo, či iných áut strednej triedy dospejeme k záveru, že v tomto prípade pôsobí interiér hodnotnejším dojmom. Jedinou vecou, v ktorej je konkurencia o level vyššie je systém infotainmentu. Ten je vo všeobecnosti rovnaký ako v každom modely z koncernu PSA. Jeho reakcie na dotyk sú celkom dobré, no na jeho ovládanie si treba zvyknúť.
Príjemne vypracované sú predovšetkým časti s ktorými prichádzate často do kontaktu. Všetko je z mäkčeného materiálu. Nami testovaný model bol vybavený aj masážnymi sedadlami. Ak po tejto funkcii však vyslovene netúžite, považujeme za zbytočné ju priplácať.
Bude dávať pozor aj na ostatných
Pri kúpe nového auta vždy radíme, že ak máte obmedzený rozpočet a ste ochotní za príplatky utratiť len určitú čiastku, priplaťte si najvyšší ponúkaný variant svetiel. Spravíte tak prvý krok k pasívnej bezpečnosti a šoférovanie v noci bude pre vás o niečo príjemnejšou a pohodlnejšiu aktivitou. Ďalším levelom v tomto smere je tzv. nočné videnie. Ide o funkciu, kedy termokamera deteguje prítomnosť človeka alebo zvieraťa. Je to opäť funkcia, ktorá môže zachrániť život nie len vám, ale predovšetkým chodcom, ktorých na tmavej ceste nie je vidieť. Informácia o prítomnosti chodca v blízkosti auta vám „508-čka“ zobrazí na displeji pred vodičom a upozorní vás aj zvukovým signálom. Ak teda máme do Peugeotu 508 odporučiť niektorý z príplatkov, určite by sme nevynechali nočné videnie, ktoré v tomto prípade funguje bezproblémovo.
Ak by sme zvažovali kúpu auta strednej triedy zrejme by sme sa rozhodovali medzi Oplom Insignia a Peugeotom 508. Aj keď Opel už patrí pod koncern PSA, Insignia ešte nie je ich projektom a tak sa jedná o dve úplne odlišné autá. K dokonalosti chýba „508-čke“ jedine pohon všetkých štyroch kolies. Aj tak si však stojíme za názorom, že okrem spomínaného Oplu Insignia nekúpite za dané peniaze lepšie auto strednej triedy, akým je Peugeot 508.