fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: Má nový Hyundai Tucson predpoklady nadviazať na úspech predchodcu?

Automobilka Hyundai pokračuje s výraznou modelovou ofenzívou. Medzi novinkami, ktoré postupne Hyundai predstavuje je aj úplne nová generácia modelu Hyundai Tucson. Predchádzajúca generácia zaznamenala hneď viacero predajných rekordov a oprávnene bola medzi zákazníkmi veľmi populárna. Tucson však určite nechce „žiť“ v tieni svojho predchodcu a ponúka množstvo noviniek.

Máte tip? napíšte nám mailom

Prvá vec, čo nás hneď po nasadnutí do nového interiéru uchvátila je kvalita spracovania a použité materiály. Nie že by iné modely značky Hyundai zaostávali v tomto smere za konkurenciou, no popravde, toto sme nečakali. Vypracovanie palubnej dosky je vyslovene na prémiovej úrovni. Pôsobí veľmi uhladeným a elegantným dojmom. Je položená nižšie, čo hodnotíme veľmi kladne. Nič nebráni výhľadu a po dlhom čase sme sedeli v novom modeli, ktorého stredový displej nie je zasadený nad palubnou doskou, ale je zapracovaný priamo v nej. Ak si teda porovnáme výhľad z nového Tucsonu a napríklad Peugeotu 3008, jasne boduje Hyundai. V jednej rovine z palubnou doskou je dokonca ešte aj digitálny prístrojový štít.

Hyundai Tucson
Zdroj: Martin Birtus

Zaujímavou estetickou, ale aj funkčnou vychytávkou novej koncepcie interiéru je výduch klimatizácie, ktorý je prakticky pozdĺž celej palubnej dosky. Teplý, poprípade studený vzduch z klimatizácie neprúdi tak iba z malých výduchov, ktoré sú umiestnené na typických miestach, ale prirodzenejšie prúdi na pasažierov súmernejšie. 

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Jedným mínusom interiéru boli sedadlá. Ich vzhľad sa nám k tak dobre vyzerajúcemu interiéru príliš nehodil. Nevynikajú ani dĺžkou sedáku. Je to však prvok výbavy. Ktorý je možné zmeniť, a tak by sme zrejme pri konfigurácii zvolili vyššiu radu sedadiel s ktorými získate nie len väčšie pohodlie, ale aj lepší vzhľad. 

Priestranný a praktický ✅

V interiéri ešte ostaneme. Na predných miestach majú cestujúci dostatok miesta a posed je vysoký, aj na kategóriu SUV. Miesto pre zadných cestujúcich na tom nie je o nič horšie. Priestorové ale aj komfortné podmienky pre zadných pasažierov sú viac než postačujúce a na zadných sedadlách nebudete mať problém stráviť stovky kilometrov. V našej výbave boli vyhrievané aj zadné sedadlá a úroveň pohodlia si môžete zvýšiť aj vyvedeným ovládaním trojzónovej klimatizácie, či zmenou sklonu operadla, ktorý má až prekvapivo veľký rozsah, aj keď nezložíte roletu batožinového priestoru.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Ten má mimochodom v našom prípade 546 litrov. V prípade zloženia zadného radu sedadiel získavate slušných 1725 litrov. Hra na čísla však väčšinou v praktickom živote nedáva veľký význam. Čo však určite oceníte je fakt, že stredné sedadlo je sklápateľné samostatne v plnom rozsahu. Toto riešenie je určite viac využiteľné ako len malý otvor v strednom sedadle. Tu Hyundai Tucson zabodoval a za praktickosť mu dávame plný počet bodov. Jediná škoda je, že kvôli umiestneniu batérie, Tucson v tejto konfigurácii nemá ani dojazdové náhradné koleso.

Hyundai Tucson test
Zdroj: Martin Birtus

Doba dotyková

Posledným prvkom, ktorému sme sa v interiéri ešte nevenovali sú dva displeje a stredový tunel ovládania. Ako sme už spomínali, analógové „budíky“ nahradil displej, ktorý je veľmi pekne zapracovaný do prístrojovej dosky. Ponúka čiastočnú konfiguráciu vzhľadu, no v zásade nemá žiadne zvláštne funkcie, na ktoré by ste neboli zvyknutí. Ovláda sa pomocou tlačidiel na volante, ktoré sú dostatočne veľké a ovládanie je intuitívne. Mimochodom úplne nový je aj volant. Nielenže dobre vyzerá, ale šoféruje sa s ním naozaj príjemne.

Hyundai Tucson
Zdroj: Martin Birtus

Displej infotainmentu má 10,2 palcov. Ponúka množstvo funkcií a prakticky takmer všetky nastavenia vozidla ovládate jeho pomocou. Je rýchly, dobre reaguje na dotyk. Jediná výčitka sú trošku nepriehľadné ikony. Všetky majú veľmi podobný vzhľad a jednotnú farbu. Výhodou je však možnosť ich usporiadania, a tým pádom je to asi viac o zvyku, kde danú ikonu intuitívne hľadať. Dotykový je aj panel klimatizácie, ktorý je hneď pod centrálnym displejom. My nie sme kritici dotykových plôch v dnešných autách. Na toto ovládanie sa dá rýchlo zvyknúť a v prípade Tucsonu má každá funkcia osobitné „tlačidlo“, respektíve svoju dotykovú plochu, cez ktorú ju viete ovládať. Fyzické tlačidlo nám chýbalo jedine na ovládanie hlasitosti rádia. 

Hyundai Tucson test
Zdroj: Martin Birtus

Úplne  však nezmizli ani fyzické tlačidlá a funkcie ako start/stop systém, vyhrievanie sedadiel a volantu či ovládanie parkovacích senzorov aj naďalej ovládate pomocou tlačidiel umiestnených na masívnom stredovom tuneli. V našom bol volič automatickej prevodovky v podobe tlačidiel, no pokiaľ by ste mali oň záujem, pri konfigurácii netreba naň zabudnúť. Nie všetky výbavy s automatickou prevodovkou majú tento systém štandardne. 

Priateľký diesel

„Srdcom“ nami testovaného Tucsonu bol naftový agregát 1,6 CRDi. Tento motor ponúka výkon 100kW. Je možnosť kombinovať ho s pohonom všetkých štyroch kolies aj s automatickou prevodovkou. Oba tieto prvky výbavy boli aj v nami testovanom modeli. Naftový motor je v princípe dobrou voľbou v prípade takto veľkého SUV. V Tucsone je výborne odhlučnený a vďaka mild-hybridnej technológii nie je tak otravný ani start/stop systém. Príjemná je tiež spotreba, ktorá sa dokáže v priemere držať na úrovni 5,5 až 6 litrov na 100km. 

Hyundai Tucson test
Zdroj: Martin Birtus

Automat by mal byť pri vozidle takéhoto typu samozrejmosťou. Je to príjemný komfortný prvok, ktorý uľahčuje život s autom a jazda s ním je príjemnejšia. V prípade modelu Hyundai Tucson sa bavíme o 7 stupňovom meničovom automate. Tento automat je na trhu už nejaký čas a z dlhodobého hľadiska sa tvári ako bezproblémový. Oproti napríklad prevodovke DSG od koncernu VW je vďaka svojej konštrukcii lepšie vyladený na jemné a plynulé pohnutia. Za nás by pri konfigurácii nového modelu Hyundai Tucson určite nechýbal. Opäť však treba pri výbere myslieť na to, že iné motorizácie môžu byť spárované s iným typom automatickej prevodovky.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Berte štvorkolku 

Pohon 4×4 je v prípade Tucsonu nastavený veľmi rozumne. Nikto zrejme toto auto nebude trápiť v ťažkom teréne a jeho majitelia skôr od neho očakávajú, že ich trakcia podrží pri zasnežených cestách a vyššia svetlá výška podvozka pomôže pri nespevnenej ceste smerom na chatu. Presne toto pohon spĺňa do bodky. Ľahší terén pohonu všetkých kolies nerobil zásadný problém. Keď sme však trošku pritvrdili Tucson už nevedel tak dobre prenášať výkon na koleso s trakciou, ako je tomu v bežných situáciách. Pre úplnosť však treba uviesť, že obutie na nami testovacom vozidle ani nemalo terénne ambície a pod kolesami bol mokrý sneh. V bežných situáciách bol pohon 4×4 dobrým a spoľahlivým parťákom. Rovnako ako automat, ani pohon 4×4 by v nami „poskladanom“ Hyundai Tucson určite nechýbal. Auto s ním dostáva oveľa širšie využitie a vodič má spoza volantu väčšiu istotu.

Hyundai Tucson test
Zdroj: Martin Birtus

Na výber má Hyundai Tucson v tejto konfigurácii tri režimy jazdy: Eco, Normal, Sport. S nimi sa menia klasické funkcie ako citlivosť plynového pedálu, odpor riadenia, či zmena grafiky digitálnych „budíkov“. V prípade adaptívnych tlmičov je miernu zmenu badať aj v tuhosti podvozka. 

Po všetkých stranách vydarený

Hyundai Tucson vo svojej novej generácii je opäť jedno z veľmi vydarených SUV. Má teda všetky predpoklady na to, aby nadviazal na úspech svojho predchodcu. Ťažko hľadať podstatné prvky, ktoré by sa mu dali vytknúť. Medzi ozajstné drobnosti patrí napríklad malý úložný priestor vo dverách, kde sa nevôjde 1,5 l. fľaša. Rovnako moc nevidime význam v priemietaní obrazu z bočných kamier na digitálny panel pri zaradení smerovky. V princípe tento systém funguje dobre, no trošku nám chýba praktické využitie. Úplne postačuje signalizácia mŕtveho uhla. Ako celok si nás Hyundai Tucson získal a veríme, že sa aktuálnou generáciu nevidíme naposledy.

Hyundai Tucson test
Zdroj: Martin Birtus

 

Prečítajte si tiež:
Revolučný spôsob dopravy v Košiciach! Spustia prvý elektronický carsharing na Slovensku

 

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií