fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Minister školstva pripúšťa možnosť prejsť od známkovania k slovnému hodnoteniu

Problém pri koncoročnej klasifikácii žiakov na školách môže byť aj v nedostatku známok. Nový minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS) v tejto situácii pripustil, že možno sa po prvý raz prejde od známkovania k slovnému hodnoteniu.

Máte tip? napíšte nám mailom

Iniciatíva To dá rozum si myslí, že by sa to malo uplatniť najmä v prvých ročníkoch základných škôl. Viktor Križo zo Slovenskej komory učiteľov (SKU) však tvrdí, že slovné hodnotenie nemá v učiteľskej obci veľkú popularitu.

,,Môže to byť omnoho pozitívnejšie pre určitú časť rodičov. Dúfam, že sa školy s tým vyrovnajú,” povedal minister na margo aktuálnej situácie, ktorá je spôsobená šírením nového koronavírusu. Jedným z dôvodov prechodu z klasického hodnotenia žiakov na konci roka k slovnému môže byť aj nedostatok známok.

Namiesto známky ,,absolvoval”

,,Myslím, že väčšina učiteľov si však nejako známky nazbiera, nejaké už aj má z februára a marca,” poznamenal pre TASR Križo. Podľa neho by sa slovné hodnotenie mohlo tento rok zrealizovať. ,,Postačili by drobné úpravy, tak ako v prípade zrušenia maturít a testovania. Už teraz je však možné využiť štatút namiesto známky dať absolvoval. Stačí keď to schváli pedagogická rada v odôvodnených prípadoch,” poznamenal. Takto by podľa neho väčšina žiakov mohla namiesto známok dostať absolvoval. ,,Určite to nie je ideálne, je to len zámena čísla za slovo,” povedal.

Prečítajte si tiež:
Ak si na svojom iPhone, na tento odkaz NEKLIKAJ! - video

Petra Fridrichová z iniciatívy To dá rozum pre TASR poznamenala, že v tejto oblasti vidia priestor najmä v úprave metodického pokynu pre klasifikáciu a hodnotenie žiakov v základných školách. V rámci neho by sa mohla zaviesť možnosť aj slovného hodnotenia na koncoročnom vysvedčení, prípadne kombinácia klasifikácie a slovného hodnotenia. ,,Učitelia by tak podľa dohody v rámci školy mohli všetky predmety hodnotiť slovne alebo vybrať niektoré predmety, v ktorých budú klasifikovať. V ostatných predmetoch dať slovné hodnotenie za predchádzajúce výsledky a aktivitu spojenú s plnením komplexných úloh počas prerušeného vyučovania,” vysvetlila.

Iniciatíva To dá rozum v prípade žiakov prvých ročníkov základnej školy preferuje za týchto podmienok na koncoročnom vysvedčení hodnotiť žiakov len slovne. ,,Zároveň v tomto vidíme príležitosť pre zmenu hodnotenia od strohej známky ku komplexnejšiemu komunikácii učiteľa žiakovi toho, čo sú jeho silné a slabé stránky a ako by mal nasmerovať svoj budúci rozvoj,” dodala. Križo sa obáva, že slovné hodnotenie, kde by učiteľ dal žiakovi širšiu spätnú väzbu, nemá v učiteľskej obci veľkú popularitu. ,,Som presvedčený, že má zmysel v budúcnosti postaviť to na báze dobrovoľnosti,” uzavrel.

Prečítajte si tiež:
Patrik nedávno vyzbieral v slovenských lesoch viac než 100 kíl odpadu. Teraz natočil video o tom, aká je situácia v našej prírode
Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Tasr
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií