fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Nemôžem večer zaspať. Ak si to hovoríte pravidelne, tu je niekoľko užitočných rád

Máte tip? napíšte nám mailom

Spánok patrí k základným činnostiam, ktoré pomáhajú regenerovať naše telo. Dostatok kvalitného oddychu počas noci tiež pozitívne pôsobí na imunitný systém. 

1. Pred tým, než vleziete do postele, dajte si teplý kúpeľ alebo sprchu

Voda uvoľní vaše svalstvo po namáhavom dni, čo vám pomôže lepšie a pokojnejšie spať. Ak si po kúpeli nakrémujete pokožku krémom, zrelaxuje vás a pomôže lepšie zaspať.

nemôžem večer zaspať
Zdroj: unsplash.com/Bruce Mars

2. Vo večerných hodinách znížte jas svetla vo vašom byte

Silné žiarenie by mohlo narušiť vnútorné hodiny ľudského tela. Odstráňte tiež všetky zdroje svetla v spálni, ako napríklad digitálne hodiny, káblové rozvádzače a podobne. Odporúča sa tiež nepoužívať mobil, počítač, televízor a iné príslušenstvo s displejom minimálne dve hodiny pred spánkom.

3. Spite nahý

Podľa špecialistov na túto tému v Clevelandskej klinike spánok bez pyžama pomáha pri regulácii teploty. Majte pri posteli o deku viac v prípade, ak by vám bolo v noci chladno a udržiavajte svoje nohy v teple. Ak by ste na nich cítili chlad, je veľmi pravdepodobné, že sa zobudíte.

Prečítajte si tiež:
Čo s kňazmi, ktorí porušili celibát? Vatikán priznal, že má tajné inštrukcie pre tých, čo splodili deti
nemôžem večer zaspať
Zdroj: unsplash.com/Gregory Pappas

4. Skúste si dať 400 mg magnézia približne pol hodiny pred spaním

Horčík pomáha nespavosti tým, že znižuje čas potrebný na zaspanie. Tiež môže zvýšiť kvalitu a dĺžku spánku. Po náročných hodinách v posilňovni alebo po inej fyzickej aktivite zabráni nepríjemným kŕčom, na ktoré by ste sa v noci budili.

5. Nepoužívajte spálňu ako pracovňu

Spálňa je určená na spánok, leňošenie v perinách, maznanie sa s manželom či manželkou, čítanie kníh a časopisov. Chcete docieliť, aby si vaša myseľ spájala spálňu so spánkom a relaxačnými aktivitami, nie so stresom, prácou, sledovaním televízie či cvičením.

nemôžem večer zaspať
Zdroj: unsplash.com/Ty Clarson

6. Udržiavajte spálňu čistú

Zbavte sa pavučín, prachu, nečistôt v koberci a na podlahe. Pravidelné čistenie tiež zabraňuje vzniku rôznych alergií. Aspoň raz za tri týždne vymeňte svoju posteľnú bielizeň a vyhoďte z izby všetky zbytočnosti. Každá izba vonia inak, keď je uprataná. Nezabúdajte ani na pravidelné vetranie.

Zdroj: wikihow.com

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií