fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Noste vysoké podpätky a vyhnite sa zdravotným problémom. S týmito radami je to možné!

Máte tip? napíšte nám mailom

Topánky na vysokom podpätku sú módnym základom v skrini mnohých žien. Avšak ich časté nosenie nie je len bolestivé, ale môže byť aj nebezpečné. Môžu spôsobiť deformáciu nohy, bolesti chrbta a tým nesprávne držanie tela, viesť ku kŕčovým žilám a skráteniu lýtkových svalov.

Pozrieme sa  na to, čo sa deje s naším telom pri nosení topánok s vysokými podpätkami:
– zvýši sa tlak na kolená o 26%, čo môže viesť k osteoartróze kĺbov
– svaly na lýtku sa môžu natrvalo stiahnuť a skrátiť
– vysoké podpätky narušujú rovnováhu, čo vedie k risku, že spadneme a zraníme si členok
– môže sa objaviť Haglundová deformácia (Haglundová päta, čiže osrohy – výrastok na kosti dráždiaci šľachu)
– tesné topánky môžu prispieť k Mortonovmu neurónu (zhrubnutie tkaniva okolo jedného z nervov vedúcich k prstom, ktoré môžu spôsobiť prudké bolesti a tŕpnutie)
– prsty sa môžu nafúknuť a zdeformovať sa, čo spôsobuje bolesť a nesprávne rozloženie hmotnosti
– môže sa vytvoriť pľuzgier na našom veľkom prste

Čím vyššie podpätky sú, tým viac tlaku a hmotnosti je uvádzané loptou na nohu. To môže spôsobiť  bolesť pri chôdzi. Vysoké podpätky stláčajú ťažisko tela dopredu a spôsobujú posun v prírodných vyrovnávaní chrbtice. To negatívne vplýva na krvný obeh a funkciu orgánov.

Prečítajte si tiež:
Objavili sa vám na tele červené škvrny? Prezradíme vám, či je čas na paniku alebo nie

high-heels-1327021_1280

Negatívny efekt nosenia vysokých podpätkov môžeme minimalizovať dodržiavaním nasledujúcich rád:

1.  Mali by sme nosiť lodičky a platformy 2-3 krát do týždňa a striedať ich s plochými topánkami

2. Každé dve hodiny by sme sa mali vyzuť a pomasírovať  svoje nohy

3. Ak chceme nosiť topánky na vysokom podpätku, nemali by mať viac ako 2 cm

4. Pred tým, ako pôjdeme do postele, mali by sme si urobiť kúpeľ nôh a namočiť nohy do teplej vody na 15 minút. Napr. môžeme pridať morskú soľ, ktorá pomáha uvoľniť svaly chodidiel. Ľubovník bodkovaný pomáha liečiť malé ranky.  Lipa je vhodná, pretože zlepšuje krvný tok. Mentolový esenciálny olej redukuje opuch. Mlieko zjemňuje pokožku. Dobrá je aj dubová kôra, ktorá znižuje potenie nôh.

5. Po tejto procedúre, by sme si mali na nohy obuť teplé ponožky

Na ďalšej strane sa dozviete, aké cviky prospejú vašim nohám.

Topánky na vysokom podpätku sú módnym základom v skrini mnohých žien. Avšak ich časté nosenie nie je len bolestivé, ale môže byť aj nebezpečné. Môžu spôsobiť deformáciu nohy, bolesti chrbta a tým nesprávne držanie tela, viesť ku kŕčovým žilám a skráteniu lýtkových svalov.

Keď musíme byť na nohách celý deň, mali by sme skúsiť tieto cvičenia:
•    2-5 minút prechádzajme chodidlami hore dole po tenisovej loptičke

Prečítajte si tiež:
Nový výskum dokazuje, že by sme nemali byť sami. Osamelosť je pre nás škodlivejšia ako fajčenie či obezita

•    15 -20 opakovaní: položíme si obrúsok alebo niečo podobné na podlahu a umiestnime si naň nohy.  Skrčíme svoje prsty natoľko, ako je to možné.

•    30 -45 sekúnd: naťahujem si achillovu šľachu pomocou uteráka. Vytiahneme prsty v smere nášho tela držiac kolená rovno

•    10-15 opakovaní: drepy bez dvíhania piet zo zeme

•    20 opakovaní – zdvihneme sa na špičky, potom sa pomaly spustíme na päty a opakujeme

Foto: Pixabay
Zdroj: brightside.me

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií