Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Nový Volkswagen Golf GTI je nabitý technológiami a je silnejší

Nemecká automobilka predstavila nový Volkswagen Golf GTI ôsmej generácie pred verejným debutom na autosalóne v Ženeve. Autosalón bol medzitým kvôli koronavírusu zrušený.

Štandardný hatchback, na ktorom je model založený, nemusel prísť okrem európskeho aj na americký trh. Horúci a medializovaný model však už získal povolenie na to, aby sa mohol premávať po pobrežiach USA. Je výkonnejší a inteligentnejší ako predtým.

Vytvorenie ďalšieho Volkswagenu Golf GTI je aktom rovnováhy pre celú automobilku, jej ponuku a všetkých zúčastnených. Na jednej strane dizajnéri a inžinieri nemohli ignorovať 44-ročné dedičstvo značky. Na druhej strane ich úlohou je zmysluplným spôsobom posunúť sa vpred.

Z vizuálneho hľadiska ostáva najnovšie GTI tradíciou s jemnými zmenami vrátane širšej mriežky, integrovaných denných LED svetiel a povinného červeného akcentu. Symbolika GTI naráža na konské sily ukryté pod kapotou, ale celkový imidž nie je príliš krikľavý. Dizajnéri nepridali zbytočné krídla ani nezmyselné prieduchy.

Volkswagen Golf ako legenda

Vkročte dovnútra a GTI rozpráva iný príbeh. Podobne ako „ôsmy diel“ Volkswagen Golf je plne digitálny s 10,25-palcovým prístrojovým panelom, ktorý je ovládaný dotykom a online pripojený na informačný systém. Existuje tiež niekoľko funkcií pre daný model, ktoré ovplyvnili tachometre, turbo a výhľad vodiča. Takisto elektronické pomôcky na riadenie jazdy (ako napríklad pomoc pri udržiavaní sa v jazdnom pruhu), nabíjacie USB porty ako štandard a príťažlivý tvar radiacej páky.

Klebety, že Volkswagen Golf GTI sa pridá k prebiehajúcemu elektrifikačnému ošiaľu, neboli pravdivé. Namiesto toho pokračuje s 2-litrovým štvorvalcom s preplňovaným motorom, 245 konskými silami 6-stupňovou manuálnou, prípadne 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Špecifikácie naznačujú, že GTI bude jazdiť aspoň rovnako dobre ako predchodca, ktorý si zaslúžil veľkú chválu.

Keď už hovoríme o spoločnosti Volkswagen, v nadchádzajúcich mesiacoch sa zverejnia informácie o americkom prevedení (vrátane jeho finálnej produkcie a dostupnosti). Volkswagen Golf GTI musí výkonom pridať, keďže na päty mu bude šliapať plug-in hybridná verzia GTE, ktorá ponúkne 245 koní. Okrem toho nemecká fabrika potvrdila rýchly turbodiesel GTD a špičkový model Golf R s pohonom všetkých kolies. Šepká sa aj o „nadupanej“ verzii R+ s výkonom na úrovni 380 – 400 koní.

Zdroj AutoZeitung Cars.co.za AutoBlog
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií