Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: SEAT Ibiza so základnou výbavou a automatom: Oplatí sa do neho investovať?

Nemusíte si kupovať drahé auto, aby bolo dobré. V našom teste sme vyskúšali SEAT Ibiza s veľmi rozumnou konfiguráciou. 

To, že SEAT patrí aktuálne medzi najpopulárnejšie automobilové značky v Európe sme spomínali už pri teste SEATU Ateca. Toto španielske SUV sme vtedy vychválili a aj napriek tomu, že ide už o pomerne starší a okukaný model, považujeme ho za jedno z najlepšie jazdiacich SUV v danej kategórii. Do redakcie sa nám však dostal aj najmenší zástupca z ponuky Španielov (ak neberieme do úvahy SEAT Mii, ktorý pre náš trh nie je dostupný). Aké boli naše dojmy zo SEATU Ibiza s rozumne poskladanou výbavou a priaznivou cenou?

SEAT Ibiza sa v aktuálnej generácii ponúka od roku 2017. Ako už býva zvykom, aj s touto novou generáciou došlo ku zväčšeniu karosérie. Čo je však zaujímavé, SEAT Ibiza patrí ku tomu najväčšiemu vo svojej triede. Je škoda, že vedenie automobilky už do ponuky nezaradilo verziu kombi, ako tomu bolo v minulosti. Namiesto toho sme však svedkami akejsi terénnejšej alternatívy v podobe SEATU Arona, ktorého by sme mohli považovať za náhradu tejto verzie. Ďalším veľkým plusom novej generácie SEATU Ibiza je, že po stránke dizajnu „opeknel“. Samozrejme, je to vec vkusu, ale podľa nášho názoru sa aktuálna piata generácia modelu SEAT Ibiza vydarila veľmi dobre. 

Sociálna výbava?

V našom prípade išlo o Ibizu vo výbave style. Ide teda o základnú výbavu, ktorú sme mali obohatenú o niekoľko veľmi užitočných a praktických položiek. Je až úchvatné, čo všetko už dnešné automobily dokážu a kam sa za tak krátku dobu dokázali posunúť. Či už máme na mysli bezpečnosť alebo rôzne asistenčné systémy. Otázkou však je, koľko z týchto pomocníkov bežný človek v reálnom živote využije. Sú asistenti, ktorý majú svoje opodstatnenie a nebolo by na škodu, keby ich malo každé dnešné auto. Zo spomínaných asistenčných systémov mala naša Ibiza systém Front assist a City emergency. Prvý z menovaných má za úlohu monitorovať situáciu pred vozidlom a druhý je systém núdzového mestského brzdenia.

Prvým dôležitým príplatkom na modely SEAT Ibiza, ktorý sme testovali, bola jednoznačne automatická prevodovka DSG. Stojíme si za názorom, že automat má svoje opodstatnenie aj v takomto type auta. Zmysel má aj vzhľadom na jeho zameranie. Nakoľko sa radí medzi kompaktné modely na našom trhu, je ako stvorené do mestských uličiek, kde je automatická prevodovka opäť výhodou. 

Trojvalec prekvapil

Pod kapotou nami testovaného modelu SEAT Ibiza bol prepĺňaný benzínový motor s obsahom 1,0 l. TSi 1,0l nie je ani zďaleka novinkou a nájsť ho môžete v naozaj veľkom počte modelov v ponuke koncernu VW. Kým pri väčších modeloch by sme tento motor moc neodporučili, pri veľkosti a váhe SEATU Ibiza sme s ním počas testu nemali najmenší problém. Naša verzia disponovala výkonom 85 kw čiže 115 koní a ani pri štvormiestnom obsadení sme nemali pocit, že auto nevládze. Netvrdíme, že by auto neznieslo aj vyšší výkon, práve naopak. Ako sa už u SEATU stáva zvykom aj Ibiza disponuje dobre fungujúcim podvozkom, no ak ste pokojný typ vodiča, aj tento výkon vám bude bohate stačiť a nemusíte sa báť, že vás v nejakej situácii nedokáže “podržať”. 

Poteší aj spotrebou

Papierový údaj spotreby sa tiež môže javiť ako utópia, no iba do momentu, keď si SEAT Ibiza s týmto motorom aj skutočne vyskúšate. Výrobca udáva pre SEAT Ibizu s motorom 1,0 TSi kombinovanú spotrebu 4,9 l na 100 km. Treba povedať, že takéto číslo dosiahnete iba na okresných cestách a pri naozaj šetrnej jazde. Ak zarátame do spotreby diaľnice a mestskú premávku spotreba sa ustáli na čísle 6,1 litra na 100 km. 

Ako sme už spomínali, zďaleka sa nejednalo o plnú výbavu. Interiér však napriek tomu nepôsobil zle. Všadeprítomné tvrdé plasty sú dnes, bohužiaľ, súčasťou aj oveľa drahších modelov a ani SEAT Ibiza sa im nevyhol. Z ergonómie však treba vyzdvihnúť kožený volant, ktorý dostanete už v štandarde, čo u konkurencie nie je vždy pravidlo. Ďalej auto disponovalo dnes už bežnými prvkami ako klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, asistent rozjazdu do kopca, USB a AUX vstupy, bluetooth, cúvacie senzory, tempomat a mnoho ďalšieho. 

Chýbali lepšie svetlá

Podľa nás takto poskladaná výbava vyhovuje väčšine slovenských vodičov. Jediná položka, za ktorú by sme určite ešte boli ochotní priplatiť, sú svetlá SEAT Full LED, za ktoré si výrobca účtuje 812 €. Na našom SEATE Ibiza boli klasické halogénové svetlá. Mali navyše prisvecovanie do zákrut, čo ich účinok zvyšovalo a netvrdíme, že fungovali zle. No predsa len s LED technológiou sa porovnávajú ťažko. Po mnohých skúsenostiach práve s výkonnejšou technológiou LED by sme tak určite po tejto položke siahli. 

Cena nami testovaného modelu SEAT Ibiza bola 14 868 €. 

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií