Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Umelá inteligencia: Chce ju 70% svetových firiem. Je skutočne potrebná?

Termín umelá inteligencia je používaný, keď stroje napodobňujú kognitívne funkcie a správanie, ktoré si ľudia asociujú s ľudským správaním, ako je učenie a riešenie problémov.

Firmy v rôznych odvetviach sú zjavne odvážnejšie, pokiaľ ide o experimentovanie so schopnosťami umelej inteligencie. Ak sa preukáže, že je realizovateľným riešením s výsledkami, riaditelia týchto podnikov zvyšujú dôveru v technológiu a ešte viac sa ju snažia presadiť.

Umelá inteligencia si razí cestu v piatich odvetviach: maloobchod, doprava, zdravotníctvo, finančné služby a firemná exekutíva, v čom nachádza veľký úspech. Dokonca spôsobuje frustráciu, že neprichádza rýchlejšie. Je to zrejmé z prieskumu magazínu Forbes, v ktorom 751 manažérov odhalilo, ako ich firmy napredujú v oblasti technológie „nového veku.“

Umelá inteligencia je žiadaná

Najmenej sedem z desiatich obchodných manažérov pripustilo, že chcú, aby ich organizácie boli agresívnejšie pri preberaní schopnosti umelej inteligencie. Existujú však aj takí, ktorí majú pocit, že rýchlosť prijímania v ich odvetviach je akurátna.

Jej náhla potreba môže byť poháňaná faktom, že pri zavádzaní sa pozorujú pozitívne výsledky. Vo finančných službách to tak vníma 85% respondentov, ktorí veria, že je riešením pri odhaľovaní podvodov. 64% uvádza, že umelá inteligencia je narušiteľom tradičných bankových služieb.

Na druhej strane 90% segmentu zdravotnej starostlivosti vraví, že rozšíri zážitok pacientov. Pokiaľ ide o procesy, na ktoré má umelá inteligencia významný vplyv, 47% uvádza, že najviac sa zmení diagnostika, po ktorej nasledujú elektronické zdravotné záznamy (41%) a robotické úlohy (40%).

V maloobchode 56% vedúcich pracovníkov vyjadrilo názor, že umelá inteligencia bude mať zásadný vplyv na komunikáciu so zákazníkom. 80% hovorí, že pomáha rýchlejšie riešiť problémy a odpovedať na otázky.

Pred zavedením rozsiahleho plánu nasadenia je potrebné poznamenať niekoľko aspektov. Prvým je, že umelá inteligencia vyžaduje čas, aby bola ocenená, aj keď bola zaznamenaná zvýšená účinnosť. Ďalším dôležitým bodom je, že zamýšľané výsledky musia byť v súlade s dlhodobými cieľmi a rozvojovými stratégiami. Na to, aby vedúci pracovníci mohli skutočne čerpať jej prevádzkovú hodnotu, musí byť integrovaná do obchodných procesov.

V neposlednom rade je nutné uvedomiť si výzvy spojené so zavádzaním umelej inteligencie. Vyššie spomínaná frustrácia je dôkazom toho, ako sú neuveriteľne očakávané a potrebné riešenia umelej inteligencie v prevádzkach a odvetviach.

Prečítajte si tiež:

https://klocher.sk/foto-kralovska-katastrofa-sukna-kate-middleton-ukazala-co-nemala/

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií