Victoria’s Secret čelí kríze, dramaticky klesol predaj jej luxusného spodného prádla. Čo je za tým?
Už viac nepatrí medzi TOP. Celosvetovo známa značka najkrajších modeliek sveta prechádza neľahkým obdobím.
Victoria’s Secret oznámila, že tento rok plánuje zatvoriť ďalších 53 prevádzok v severnej Amerike. Minulý rok doplatili na slabé tržby, značka teda bude o takmer stovku predajní ľahšia. K najlepším pritom patrila celé roky. Prečo stráca zákazníkov?
Podľa informácií značke uškodilo hnutie #MeToo a nebola schopná sa prispôsobiť zmenám. Kritici hovoria, že každoročná prehliadka spodného prádla je zastaralá, nemení sa a že plagáty a obrázky v obchodoch sú nevhodné. Zatiaľ čo iné značky, napríklad American Eagle’s Aerie spúšťajú telo-pozitívne kampane a sústredia sa najmä na prirodzenosť žien, Victoria’s Secret zo svojich nárokov nemení nič. A ticho prihliada na znižujúce sa tržby.
NIE plus-size a transsexuálom
Koncom minulého roka jej na atraktivite nepridal ani menší škandál. Pred prehliadkou v novembri urobil magazín Vogue rozhovor s jej marketingovým riaditeľom, Edom Razekom. Ed si neodpustil nevhodné poznámky na plus-size modelky, či transsexuálov, ktorých by vo svojej šou „radšej nevidel“. Jeho vyjadrenie spôsobilo onlinové rozhorčenie. Či to bol jeden z dôvodov, prečo značka stratila zákazníkov, nevedno. Avšak ratingy a celková sledovanosť v tomto roku výrazne klesla.
Nebude to len marketingom
Postupne sa objavujú nové značky, ktoré sú si vedomé veľkej príležitosti. Napríklad aj značka Rihanny má vlastnú líniu spodnej bielizne, ktorá sa snaží vyplniť prázdnotu vytvorenú Victoria’s Secret. A to predajom množstva oblečenia zameraného na „pozitivizmus tela“.
Pokiaľ sa Victoria’s Secret neprispôsobí spoločenským zmenám a nezapracuje na marketingu, čakajú ju ťažké časy. Takisto sa objavujú názory o nižšej kvalite oblečenia, čo sa momentálne javí ako väčší problém, ktorý treba vyriešiť.
Zdroj: businessinsider.com