fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Rodičia chcú menej laptopov v škole! Obávajú sa času pred monitorom

Matky a otcovia detí v triedach požadujú menej laptopov, notebookov a tabletov na školách. Týka sa to rodičov v amerických štátoch Maryland, Virginia a Texas.

Máte tip? napíšte nám mailom

Zakladateľka iniciatívy Meaghan Edwards je znepokojená tým, že študenti netrávia voľný čas rozprávaním sa, hraním kariet alebo čítaním. Namiesto toho vyťahujú cez prestávky a voľný čas iPady, iPhony a iné zariadenia. Chce menej laptopov a iných elektronických zariadení v triedach:

„Sú rozdelení do súkromných zón ako malí zombie.“

Najväčšia školská štvrť vo Virgínii, verejné školy okresu Fairfax, oznámila plány poskytnúť notebooky Dell študentom do tretieho ročníka. Menej majetné školské systémy vydali dlhopisy alebo sa zadlžili miliónmi dolárov na nákup zariadení. Niektorí rodičia si myslia, že zariadenia poškodzujú spôsob, akým sa malé deti učia:

„Požadujeme, aby školy obmedzili alebo odstránili používanie digitálnych zariadení, poskytli alternatívne vyučovanie s menším využitím obrazoviek. Aby v triedach bolo menej laptopov a elektroniky. Chceme, aby bolo rodičom umožnené povedať, že nechcú mať deti prilepené na žiaru monitorov. Niektoré rodiny už presunuli deti do škôl, ktoré nevyužívajú technológie v takej intenzite.“

Zákonodarcovia vo Virgínii uvažujú o porade s lekármi, ktorí by stanovili usmernenia o používaní digitálnych zariadení na školách.

Prečítajte si tiež:
VIDEO: Eminem vystúpil na Oscaroch. Vyslúžil si standing ovation

Veľa rodičov si myslí, že s časom stráveným pri obrazovke upadajú zručnosti ako matematika a písanie rukou. Iní sa obávajú, že notebooky a tablety poškodzujú detský zrak a držanie tela. Ďalšie príbehy hovoria o tom, že študenti si prezerajú pornografické a iné nevhodné materiály na školských zariadeniach.

Otázkou nie je, či sú počítačové zariadenia prospešné alebo škodlivé. Oveľa viac záleží na tom, ako sa používajú. Výskum účinkov počítačov a tabletov na vzdelávanie nie je ani zďaleka presvedčivý. V správe z roku 2015 sa zistilo, že krajiny, ktoré masovo investujú do technológií, nepreukázali žiadne zlepšenie študentských výkonov v čítaní, matematike alebo vede. Tento záver potvrdzujú aj pozorovania iných odborníkov, ktorí hovoria o znížených schopnostiach v základnej komunikácii.

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Washington Post Maryland Public Schools The Independent

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií