fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Testovali sme nový mestský crossover Hyundai Kona Hybrid. Jeho extrémne nízka spotreba vás dostane

Vo všeobecnosti platí, že pokiaľ chcete auto využívať viac v mestskom prostredí, auto s benzínovým motorom je na toto použitie lepšie ako dieselový agregát. Hyundai Kona však prichádza s ideálnou variantou.

Máte tip? napíšte nám mailom

Benzínové motory majú tendenciu rýchlejšie sa zohrievať a tým pádom im krátke trasy vadia menej ako naftovým motorom. Benzínový motor sa duplom hodí do mestského auta, kde naftové motory často pôsobia  nelineárnym dojmom.

Mnohých však od voľby benzínového motora pri konečnom výbere odradí spotreba paliva, ktorá je samozrejme vyššia ako v prípade diesela. Hyundai však model Kona po novom obohatil aj o hybridnú verziu. Tým pádom máte možnosť vyberať už medzi štyrmi verziami. Na trhu je totiž Kona s benzínovým, naftovým a dokonca aj elektrickým motorom. Je to tak jedno z mála áut tejto kategórie, ktoré ponúka takúto širokú paletu druhov pohonu.

kona hybrid
Zdroj: Martin Birtus

 

Kona Hybrid o elektrickej jazde nie je

Hyundai Kona Hybrid sa v zásade od iných verzií dizajnom neodlišuje. Pre hybridnú Konu však výrobca rezervoval niekoľko zaujímavých farieb karosérie, podľa ktorých ju dokážete odlíšiť. Dizajn však v tomto prípade nie je až tak podstatný. To čo je v prípade novinky podstatné je nový druh pohonu. O ten sa stará benzínový atmosférický agregát o objeme 1,6 litra. Ide v zásade o konštrukčne jednoduchý motor, ktorého výkon je 77 kw. Asistuje mu elektromotor s výkonom 32 kw  a spolu celá sústava dáva výkon 104/ kw, čo predstavuje 141  koní.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Tento výkon Kone plne postačuje a vie dynamicky zrýchľovať. Celý hybridný systém je spárovaný výhradne so dvojspojkovou prevodovkou DCT. Kombinácia dvojspojkovej prevodovky a hybridného pohonu je až prekvapivo plynulá. Automatická prevodovka dokonca ponúka aj manuálne radenie s radiacimi páčkami pod volantom, no tie využívať často nebudete. Kona Hybrid totižto pohotovo reaguje na povely plynového pedála. Hyundai Kona Hybrid nevyužíva plug-in hybridnú technológiu a tým pádom ju nie je možné fyzicky dobíjať. Batéria o kapacite 1,56 kWh sa dobíja najmä formou rekuperácie, poprípade je dobíjaná spaľovacím motorom. Neznamená to však, že hybridná Kona nedokáže jazdiť výhradne na elektrický pohon. Táto funkcia sa však opäť nedá manuálne ovládať a o pripojení jedného či druhého motora rozhoduje systém. V tomto prípade by manuálne ovládanie elektrického režimu ani nemalo význam, nakoľko Hyundai Kona Hybrid dokáže čisto na elektrický režim prejsť rádovo od 2 do 4 km. 

Prečítajte si tiež:
Aké vysoké sú pokuty za rýchlosť? POZOR, z týchto čísiel sa vám zatočí hlava
Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Ukážková spotreba

O čisto elektrickej jazde teda Hyundai Kona Hybrid nie je. Jej výhoda však spočíva v dobrej spotrebe, ktorú viete vďaka kombinácii dvoch motorov a modernej automatickej prevodovky dosiahnuť. Začneme diaľnicou, kde sa Kona Hybrid necíti zrovna “doma”. Pri tachometrovej rýchlosti 130 km/h si tento mestský crossover vypýtal 7 litrov benzínu na 100 km. Keď sme však rýchlosť znížili na 120 km/h spotreba klesla takmer o 4 deci. Medzimestská plynulá premávka znamenala spotrebu na úrovni 5,7 až 6 litrov na 100 km. V meste, kde sa toto pohonné ústrojenstvo cíti najlepšie, sa nám pri bežnej premávke podarilo jazdiť za 4 l/100km.

kona hybrid
Zdroj: Martin Birtus

Táto spotreba neznamenala žiadnu príliš ekologickú a pomalú jazdu. Pokiaľ sa v Kone Hybrid naozaj snažíte jazdiť “na spotrebu” viete sa dostať aj pod túto hodnotu. Takéto čísla spotreby tak výrazne prekonávajú obe benzínové alternatívy, ktoré si do Kony môžete objednať. Jedná škoda, že v prípade hybridu nemáte možnosť kombinovať pohon 4×4. Benzínová aj dieselová varianta touto možnosťou totiž disponuje. Vo výbave FAMILY štartuje Hyundai Kona Hybrid v akciovej cene za 23 490 €. Ako štandardne, aj tu ponúka výrobca 5 ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov. Na samotnú batériu je to dokonca 8 rokov alebo 200 000 km. 

Prečítajte si tiež:
Nový Volkswagen Golf GTI je nabitý technológiami a je silnejší

Ideál do mesta

Za nás musíme dať hybridnej Kone plný počet bodov. Táto verzia nám ponúka presne to, čo sme od nej pred testom očakávali. Podľa nášho názoru práve hybridný pohon je presne to, čo sa Kone hodí. Elektrická verzia môže ešte mnohých zákazníkov limitovať v dojazde a v nabíjaní. Benzínový agregát v prípade Kony určite nepatrí medzi najúspornejšie na trhu, no zároveň dieselový motor sa príliš do mesta nehodí. Presne preto by ste zvolili hybridnú verziu.

kona hybrid
Zdroj: Martin Birtus
Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií