fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Toto sú najlepšie a najhoršie diéty pre rok 2020. Dukanova a Ketónová diéta sú medzi najhoršími

Bohužiaľ, jedna z najhorších diét sa stane takmer vždy tou najobľúbenejšou. Pripravili sme diéty, ktoré sa oplatí vyskúšať a ktoré by ste mali tento rok radšej vynechať.

Máte tip? napíšte nám mailom

US News & World Report každý rok v januári prichádza so zoznamom najlepších diét zoradených odborníkmi a rozdelených do kategórií ako najlepšia celková, najlepšia diéta na cukrovku a najlepšia na krátkodobé chudnutie.

Samozrejme, pokiaľ ide o stravu, neexistuje univerzálna diéta. Niektoré aspekty tejto diéty vám budú vyhovovať a niektoré nebudú – bez ohľadu na to, čo hovoria odborníci. Odborníci z oblasti výživy, psychológie potravín, cukrovky a srdcových chorôb boli prizvaní, aby hodnotili diéty pri chudnutí (krátkodobé aj dlhodobé), bezpečnosť, a ako veľmi znižujú riziko chronických chorôb.

US News & World Report hodnotila 35 diét, aby pomohli ľuďom lepšie sa rozhodnúť pri výbere diét. Najmä pokiaľ ide o diéty, ktoré by mali vynechať. Tu sú najlepšie a najhoršie diéty pre rok 2020.

Najlepšia diéta do roku 2020 podľa odborníkov

Môžete sa tešiť.  Na prvom mieste sa už tretí rok po sebe objavila stredomorská strava. Existuje dôvod, prečo sa na tejto diéte všetci odborníci v oblasti zdravia môžu zhodnúť. Stredomorská strava je spojená s dlhovekosťou, lepším zdravím čriev, nižším rizikom srdcových chorôb a ďalšími faktormi.

Čo by ste mali jesť? Zamerajte sa  na zeleninu, ovocie, celé zrná, morské plody a zdravé tuky (aj pohár červeného vína sem-tam) a obmedzte spracované potraviny a pridané cukry.

Prečítajte si tiež:
Roztomilé mrchy sa vracajú v seriáli Pretty Little Liars: The Perfectionists. Pozrite si trailer
stredomorska dieta
zdroj:pexels.com

Stredomorská strava bola tiež zvolená za najlepšiu diétu pre zdravé stravovanie, najjednoduchšiu stravu na kombináciu, najlepšiu stravu pre cukrovku a najlepšiu rastlinnú stravu.

Do rebríčka sa zaradili aj:

  1. Flexitariálna strava: Strava pre ľudí, ktorí nie sú schopní byť vegetariánmi alebo vegánmi. Do jedálnička flexitariána patrí veľa ovocia, zeleniny a celozrnných výrobkov, dokonca aj mäso. Celá strava získava výhody z vegetariánskej stravy.
  2. DASH Dieta: DASH znamená diétne prístupy na zastavenie hypertenzie. Znie to fantasticky, ale je to skutočne jednoduchá strava, ktorá sa zameriava na veľa zeleniny a ovocia, celé zrná, zdravé tuky,  bielkoviny a znižuje množstvo spracovaných potravín a príliš veľa pridanej soli.

Podľa odborníkov je najhoršia strava do roku 2020

Na konečné miesta rebríčka sa zaradili

  1. Dukanova diéta
  2. Ketónová diéta
  3. Whole30 diéta

Tieto tri diéty sa odhlasovali za príliš reštriktívne a neudržateľné z dlhodobého hľadiska. Všetky odstrihávajú celé potravinové skupiny, čo znamená, že je ťažšie získať všetky potrebné živiny. Ketogénna strava je aj naďalej veľmi populárna – pravdepodobne preto, že sa nejaví celkovo ako zdravá strava, ale v kategórii rýchleho chudnutia bola zvolená za číslo 3. Aj keď je pravda, že pri jednej z týchto diét pravdepodobne schudnete, nebude to tá, ku ktorej sa vrátite.

Prečítajte si tiež:
Dajte veciam druhú šancu: TOTO je spôsob, ako si vyrobiť 3 štýlové dekorácie do bytu

Tu je kompletný zoznam kategórií a víťazov

  • Najlepšia strava celkovo: Stredomorská strava
  • Najlepšie chudnutie: Diéta Weight Watchers
  • Najlepšie rýchle chudnutie: HMR strava
  • Najlepšia strava pre zdravé stravovanie: Stredomorská strava
  • Najjednoduchšia diéta: Stredomorská strava
  • Najlepšia strava pre cukrovku: Stredomorská strava
  • Najlepšie stravovanie pre srdce: Ornish Diet
  • Najlepšia komerčná strava: Diéta Weight Watchers
  • Najlepšie rastlinné stravovanie: Stredomorská strava

 

 

Takže, akú diétu by ste mali dodržiavať už v januári?

Všetky najlepšie diéty majú niekoľko spoločných vecí. Sú flexibilné (čo znamená, že nemáte žiadny obrovský zoznam potravín, ktoré môžete a nemôžete jesť), zameriavajú sa na celé potraviny, ako je ovocie a zelenina, a znižujú spracované potraviny a pridané cukry. Aj keď neskočíte na rozbehnutý vagón stredomorskej stravy, stále si môžete osvojiť veľa zdravých stravovacích návykov.

 

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj usnews

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií