fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

5 super tučných jedál a nápojov, ktorým by ste sa mali v lete vyhnúť!

Pri udržiavaní zdravej telesnej hmotnosti hrá zásadnú úlohu niekoľko faktorov životného štýlu, vrátane stravovania. Vyhnite sa v lete týmto piatim potravinám, aby ste zabránili nadbytočnému množeniu brušného tuku v lete.

Máte tip? napíšte nám mailom

Leto sa považuje za sezónu ovocia a zeleniny, ale vďaka teplejšiemu počasiu môžete jesť aj množstvo lahodných kalóriami nabitých jedál, vďaka ktorým môžete pribrať bez toho, aby ste si to uvedomovali.

Medzi potraviny, ktoré sú spojené s najväčším prírastkom hmotnosti v rôznych výskumných štúdiách, patria zemiakové lupienky a nápoje sladené cukrom. Na druhej strane, potraviny ako ovocie, zelenina a celozrnné výrobky sú spojené s menším prírastkom a dokonca s chudnutím.

Je všeobecne známe, že pri udržiavaní zdravej telesnej hmotnosti zohrávajú zásadnú úlohu viaceré faktory životného štýlu, vrátane stravovania. Výskum preukázal, že tajomstvo úspešného chudnutia siaha ďaleko za hranice starej mantry „jesť menej, viac cvičiť“. Zostať fyzicky aktívny, mať dostatok spánku a osvojiť si plán zdravého stravovania môže účinne pomôcť zhodiť kilá navyše.

Langoše a šišky

Vyprážané cesto a ďalšie vyprážané jedlá môžu byť lákavé a chutné, sú však mimoriadne kalorické a môžu spôsobiť zvýšenie hmotnosti. Kúpalisko bez čerstvého langošu si azda nevieme ani predstaviť. Skúste langoš vymeniť za oriešky alebo šalát. Langoše alebo obľúbené donutky sú plné tukov, ktoré zvyšujú zlý cholesterol a znižujú hladinu toho dobrého, a tým zvyšujú riziko srdcových chorôb. Tento cholesterol, môže tiež zvýšiť zápal v tele.

Prečítajte si tiež:
5 tipov, ako využiť rezance z "vifonky" zdravo a chutne

Čipsy

Štúdie spájajú zemiakové lupienky s prírastkom hmotnosti. Majú vysoký obsah pridaných tukov, rafinovaných sacharidov a soli. Aj keď sú zemiakové lupienky veľmi chutné a majú dobrú textúru, zo štúdií vyplynulo, že nie sú pre organizmus vôbec dobré.

Balený ovocný džús

Väčšina balených ovocných štiav obsahuje rovnako veľa cukru ako sladká sóda, čo je ďalším vinníkom mnohých zdravotných problémov vrátane prírastku hmotnosti. Namiesto toho, aby ste vypili balené ovocné šťavy plné kalórií, ktoré majú vysoký obsah cukru, dajte si radšej celé ovocie, ktoré je oveľa zdravšie a priateľskejšie k chudnutiu. Tiež si môžete pripraviť doma smoothie.

Párky v rožku

Párky v rožku sú klasickým príkladom nezdravého jedla a mali by ste si ich dávať naozaj len výnimočne. Faktom je, že väčšina kalórií v bežných párkoch v rožku pochádza z tukov a väčšina z nich je nezdravého druhu. Okrem zvýšenia hmotnosti je pravidelná konzumácia spracovaného mäsa, ako sú párky v rožku, spojená so zvýšeným rizikom ďalších zdravotných problémov, vrátane srdcových chorôb a rakoviny hrubého čreva.

Osviežujúce limonády a drinky

Ľadovo vychladená limonáda chutí najlepšie v letných mesiacoch. Ale pozor na ňu! Má takmer 100 kalórií. Pokiaľ ide o alkoholické nápoje, tie sú ešte horšie. Amy Goodson, odborníčka na výživu pre Dalla Cowboys, pre health.com vysvetlila, že napríklad taká Piňacolada či Aperol spritz môžu obsahovať 600 až 800 kalórií.

Prečítajte si tiež:
Známe slovenské foodblogerky prezradili svoje tajné vianočné recepty

V každom ročnom období zostať zdravý znamená piť hlavne vodu.

Ako sa vyhnúť nezdravým potravinám v lete?

Najlepšie, čo môžete urobiť pre svoje telo, je vytvoriť si plán zdravého stravovania. V pláne si spíšte potraviny, ktoré sú zdravé ako ovocie, zelenina, strukoviny a ďalšie. Tiež si spíšte nezdravé potraviny, ktoré nekonzumujte. Do plánu si poznačte aj športovanie. Stačia dlhšie prechádzky, joga či domáci tréning a kilá pôjdu dole ľahšie.

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj timesnownews

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií