fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Coca-Cola podporuje LGBT komunitu aj na Slovensku

Spoločnosť Coca-Cola tento rok prvýkrát pre slovenský a český trh pripravila špeciálnu edíciu nealkoholického nápoja Sprite nesúcu názov „Hrdý Sprite“. Globálny výrobca obľúbených nápojov tak chce podporiť rovnoprávnosť, rozmanitosť a hladké začlenenie tejto komunity do spoločnosti.

Máte tip? napíšte nám mailom

„Tieto hodnoty sú pre nás záväzkom nie len interným, dôležitým pre naše podnikanie, ale tiež verejným. Aktívne podporujeme mnoho medzinárodných i lokálnych LGBT organizácii na celom svete. Naším cieľom je prepájať túto komunitu s ďalšími ľuďmi a umožniť ich stretnutia, vzájomnú komunikáciu i zábavu,“ hovorí generálna riaditeľka spoločnosti Coca-Cola Česko a Slovensko Natalia Stroe. 

Coca-Cola, spoločne so svojou partnerskou botlerskou firmou Coca-Cola HBC, vyrobila pre leto 2020 špeciálnu limitovanú edíciu 400 tisíc plechoviek Spritu s názvom „Hrdý Sprite“, ktoré budú distribuované na festivale Prague Pride v Prahe ale aj v ďalších veľkých mestách v Českej a Slovenskej republike. Firma prvýkrát v histórii nahradila v tuzemsku tradičné zeleno-bielo-žlté logo dúhovými farbami, ktoré majú symbolizovať hrdosť a lásku.  

„Zmenou loga chceme inšpirovať širokú verejnosť, ale i našich kolegov, aby sme sa nezaoberali genderovými rozdielmi a jednoducho milovali i oslavovali toho, kým naozaj sme. Narodili sme sa, aby sme boli autentickí, hrdí a úprimní,“ vysvetľuje Veronika Němcová, zodpovedná za spoločenskú zodpovednosť a udržateľnosť v spoločnosti Coca-Cola Company pre český a slovenský trh. 

Sprite/Pride si môžu záujemcovia tiež zakúpiť prostredníctvom spoločnosti Wolt či v originálnych obchodoch FOOT SHOP v Bratislave a Prahe. Špeciálna edícia je zároveň súčasťou projektu Každá plechovka sa počíta – z prázdnych obalov vznikne skulptúra srdca v duchu sloganu „z plechovky sa má stať opäť plechovka“. Iniciatíva takto upozorňuje na dôležitosť recyklácie hliníkových materiálov. 

Coca-Cola sa dlhodobo zasadzuje za ochranu pred diskrimináciou

Spoločnosť Coca-Cola sa dlhodobo zasadzuje za ochranu pred diskrimináciou kvôli sexuálnej orientácii či genderovej identite. Od roku 2006 v tejto oblasti pravidelne získava sto percent v indexe rovnoprávnosti Rady pre ľudské práva (HRC) pri OSN. 

V roku 2017 firma podporila kampaň za uzavretie manželstva párov rovnakého pohlavia v Austrálii a po prvýkrát za 131 rokov prepožičala svoje ikonické logo dobrej veci. Namiesto tradičného nápisu Coca-Cola sa na etiketách objavilo slovo láska. Vlani spoločnosť sponzorovala medzinárodné stretnutie LGBT komunity WorldPride v New Yorku a budúci rok sa bude na tejto akcii angažovať v dánskej Kodani. 

V posledných rokoch Coca-Cola zabezpečila, aby bola aj LGBT komunita zahrnutá do štandardnej zdravotnej a rodinnej politiky firmy. V roku 2011 začala ponúkať zdravotné poistenie zástupcom  transgenderu, od roku 2015 pomáha v USA s daňovými nákladmi zamestnancov, ktorých životný partneri sú rovnakého pohlavia a žijú v štátoch, ktoré takéto manželstvo neuznávajú, a v roku 2017 zaviedla platenú rodičovskú dovolenku, ktorá sa vzťahuje aj na homosexuálne páry. 

 

Prečítajte si tiež:
Po dlhých rokoch sa podarilo rozlúštiť list, ktorý napísal židovský väzeň v Osvienčime! Takéto zverstvá sa tam diali
Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj coca-colacompany

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií