fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Koronavírus vyháňa zisky Plague Inc. do rekordných výšin

Máte tip? napíšte nám mailom

Strategická real-time hra dáva hráčovi za úlohu vyvinúť vírus, ktorý vyhladí ľudstvo. Obava a záujem o koronavírus spôsobuje zmeny v predaji.

Celosvetová téma číslo jeden s názvom koronavírus spôsobuje dramatický nárast predaja hry staršieho dáta. V nej má hráč za úlohu šíriť smrtiaci patogén. Ndemic Creations uvádza v oficiálnom vyhlásení aj s trochou čierneho humoru:

„Vždy, keď dôjde k prepuknutiu choroby, vidíme nárast hráčov. Ľudia sa totiž snažia zistiť viac o šírení chorôb a pochopiť zložitosť vírusových ohnísk.“

Hra, ktorá je k dispozícii pre iOS a Android, ako aj pre Steam a konzoly, vyšla v roku 2012. Hráči si vyberajú patogén a vymýšľajú stratégiu, ako ho preniesť. Pritom čelia krokom vlád a vedcov, ktorí sa všeobecnú hrozbu snažia odvrátiť. V popise titulu si môžeme prečítať:

„Váš patogén práve nakazil ‚pacienta nula.‘ Teraz musíte ukončiť ľudskú históriu tým, že vyviniete smrtiaci globálny mor a zároveň prijmete všetky opatrenia proti tomu, čo môže ľudstvo urobiť pre svoju obranu.“

Minulý týždeň sa hra Plague Inc. stala najpredávanejšou aplikáciou v Číne. Informovala o tom BBC, ktorá navrhuje, aby si niektorí ľudia hru stiahli, a tak sa vyrovnali so strachom z tajomného vírusu. Ndemic Creations reagovala, že webové stránky a servery sa snažia držať krok s vysokým dopytom hráčskej komunity.

Prečítajte si tiež:
Závislosť od hrania digitálnych hier je po novom oficiálnou chorobou

Koronavírus, ktorý bol prvýkrát odhalený v čínskom meste Wu-chan, nakazil viac ako 1 300 ľudí. Cez víkend zahynulo ďalších 40. Prípady sa potvrdili nielen v Ázii, ale tiež v Spojených štátoch, Európe a Austrálii.

Koronavírus ako katalyzátor ziskov

Hra Plague Inc. sa spolieha na epidemický model so zložitým, realistickým súborom premenných, ktorý simuluje šírenie a závažnosť pandémie. Vývojár hovoril s pracovníkmi amerických Centier pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) v Atlante. Na základe jeho slov o herných modeloch chorôb sa CDC vyjadrilo:

 „Vytvára presvedčivý svet, ktorý zapája verejnosť do serióznych tém v oblasti verejného zdravia.“

Ako sa však objavil koronavírus, Ndemic Creations varuje, že hra by nemala nahrádzať vedecké chápanie choroby:

„Pamätajte, že Plague Inc. je hra, nie vedecký model. Súčasné prepuknutie koronavírusu je veľmi reálna situácia, ktorá ovplyvňuje množstvo ľudí. Odporúčame, aby hráči získavali informácie priamo od miestnych a svetových zdravotníckych orgánov.“

Prečítajte si tiež:

https://klocher.sk/aktualne-do-zilinskej-nemocnice-prisli-dvaja-muzi-s-podozrenim-na-koronavirus/

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií