fbpx
Pred depresiou nás môže ochrániť aj niektoré jedlo. Čo konzumovať, aby sme sa cítili dobre nielen fyzicky ale i psychicky?

Pred depresiou nás môže ochrániť aj niektoré jedlo. Čo konzumovať, aby sme sa cítili dobre nielen fyzicky ale i psychicky?

Jedlo môže ovplyvniť nielen fyzické, ale i psychické zdravie človeka…

Depresia je psychické ochorenie, ktoré môže postretnúť skutočne hocikoho z nás a to aj vo chvíli, kedy by to nečakal. Aj keď sa, samozrejme, nedá úplne ovplyvniť to, čo nám život prináša, v boji s touto chorobou sa môžeme popasovať napríklad aj tým, aké jedlo konzumujeme.

Práve správny výber jedla môže byť dokonca prevenciou vzniku depresie. Stačí konzumovať množstvo surovej zeleniny a ovocia. Jedenie týchto potravín má podľa výskumov nielen dlhodobé ale i krátkodobé účinky, pričom medzi ne patrí i lepšia nálada.

“Podarilo sa nám dokázať, že najlepšie účinky na našu psychiku ma predovšetkým surová zelenina a surové ovocie. Ak boli rovnaké potraviny uvarené či zakúpené v konzerve, tieto účinky sa nepotvrdili. Ako ideálne denné množstvo sa pritom ukázalo 6 malých porcií surovej zeleniny či surového ovocia,” upresnila autorka tejto štúdie, Dr. Tamlin Connerová.

Vedci dokonca zostavili aj rebríček potravín, ktoré sú v boji s depresiou najúčinnejšie:

  1. mrkva
  2. banány
  3. jablká
  4. tmavozelené lístky (napríklad špenát)
  5. grapefruit
  6. hlávkový šalát
  7. citrusy
  8. bobuľové ovocie
  9. uhorka
  10. kiwi

 

 

Zdroj: Spring

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Potrebujete zlepšiť držanie tela? Tieto 4 jednoduché cviky vám pomôžu
Google+ Linkedin

Volám sa Ivana a aj napriek tomu, že ma môžete stretnúť (takmer) vždy v čiernej, milujem farby. Tie sú v mojom vnútornom svete a nebojím sa ich premietnuť ani do mojich vlasov. Preto sa občas cítim ako chameleón. Okrem farieb ma baví tvorba poézie, či prózy, ale rozhodne aj článkov. Vďaka ním totiž môžem rozširovať obzory nielen sebe, ale aj čitateľom, čo je podľa môjho názoru skvelé.