Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Prečo nakupujeme aj to, čo nepotrebujeme. Ako s nami manipulujú obchodníci

Hudba

Obchodníci, ktorí prahnú po väčších ziskoch, vám budú prehrávať pomalú hudbu. Potvrdzuje to výskum od Ronalda E. Millimana, publikovaný v časopise Journal of Marketing. Milliman zistil, že v obchodoch, kde zákazníkom púšťali pomalé tempo hudby, došlo k vyšším ziskom ako v obchodoch s rýchlou hudbou. Výskumník tvrdí, že hudba má tendenciu ovplyvňovať správanie zákazníkov.

Tip: Je veľmi dôležité zistiť, či vás hudba ovplyvňuje. Pokiaľ áno, odporúčajú sa použiť slúchadlá do uší s vlastnou hudbou. Ak vás hudba nijako nepodnecuje k roztopašnému míňaniu, v tom prípade si užívajte pomalé tóny z reproduktorov v predajni. 

Pokladňa 

Marketingové triky na vás pôsobia od začiatku až po koniec nákupu. Výborná, posledná príležitosť, kedy vás môžu nachytať, je počas čakania v rade pred pokladňou. „Potravinárske obchody umiestňujú cukrovinky, sódu a čipsy v blízkosti pokladničnej linky,“ povedala Elana Paddocková, certifikovaná dietologička a špecialistka na výživu z Cooper Clinic v Dallase. Tieto produkty sa nachádzajú na úrovni pohľadu detí, ktoré ich potom berú do rúk.

Tip: Paddocková navrhuje, aby ste počas čakania v rade odvrátili zrak a siahli radšej po obrázkovom časopise. Deti si získajú vašu pozornosť a vy máte o pár centov alebo eur ušetrené.

 

Prečo nakupujeme to, čo nepotrebujeme?
Zdroj: picjumbo.com

Ceny

Paddocková poukázala na to, že drahé výrobky sú často umiestňované na úrovni očí alebo na konci uličiek. „Potravinárske obchody robia tieto produkty viditeľnejšie, a to z jediného dôvodu, aby predajcovia, čo najviac zarobili,“ tvrdí Paddocková.

Tip: Ako nepodľahnúť premysleným taktikám predajcov? „Skontrolujte si ceny výrobkov,“ radí Paddocková. Ďalšia užitočná rada – vyhnite sa veľkým vozíkom, radšej siahnite po ručných košoch. Väčšie nákupné vozíky ovplyvňujú totiž to, čo a v akom množstve si kúpite.

 Zľavy

„Maloobchodníci uprednostňujú propagačné akcie založené na cenách. Ľuďom ponúknu napríklad zľavnené kupóny alebo vyhlásia dočasné zníženie cien vybraných výrobkov. Prečo to robia? Predajcovia chcú docieliť, aby si spotrebitelia daný výrobok všimli a vybudovali si k nemu dôveru, čo podnieti ich ďalší nákup,“  povedal Qing Liu, profesor marketingu na University of Wisconsin-Madison.

Tip:  Dali ste si záväzok, že nebudete kupovať produkty v akcii a siahnete len po tých, ktoré naozaj potrebujete? Skúste sa predtým najesť, pomôže vám to. „Choďte nakupovať, keď ste po jedle alebo zjedzte zopár mandlí pred vstupom do predajne,“ radí Paddocková. „Ak máte hlad, je viac pravdepodobné, že budete odchádzať s oveľa väčším nákupom. Takisto budete v pokušení kupovať menej zdravé výrobky.“

Prečo nakupujeme to, čo nepotrebujeme?
Zdroj: pexels.com

Regály 

Všimli ste si, že sa chladiace boxy s mäsom nachádzajú niekde na pol ceste k pokladni? Paddocková poznamenala, že mnoho obchodov s potravinami má mäso a mliečne výrobky umiestnené „na chrbte“ predajni z veľmi predvídateľného dôvodu – väčšieho nákupu. Kým sa k mliečnym výrobkom a mäsu dostanete, po ceste si takmer vždy uchmatnete niečo, čo vôbec nepotrebujete, a tým pádom zvyšujete aj zisk predajne.

Tip:  Ako sa vyhnúť zbytočným potravinám v košíku? Ešte pred vstupom do predajne si napíšte, čo všetko potrebujete nakúpiť. Hneď ako vkročíte do predajne, nenechajte sa ničím rozptyľovať a zamierte tam, kde potrebujete. Pravdepodobnosť, že miniete viac peňazí, rapídne klesá.

Zdroj: huffpost.com

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií