fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Čo sa stane s našim telom, keď prestaneme jesť cukor na tri dni?

Čo sa stane s vašim telom, ak vylúčite všetok neprirodzený cukor? Poďme sa na to teraz bližšie pozrieť.

Máte tip? napíšte nám mailom

Takmer každý z nás rozmýšľa nad tým, či ísť na diétu skôr alebo neskôr. Pre niektorých je to len túžba, ako sa zbaviť pár kíl pred nejakou špeciálnou udalosťou, pre iných je chudnutie boj, ktorý trvá mnoho rokov. Avšak, jeden švédsky lekár, Andreas Eenfeldt, navrhol, že je čas zastaviť vieru v mýty o potravinách a počúvať signály odoslané naším telom. Nejesť cukor!

Je známe, že dostávame energiu z dvoch zdrojov:

  • zo sacharidov, ktoré obsahujú cukor;
  • z tukov.

Už dlhé roky sme počúvali, že tuk je zlý a jediný spôsob, ako byť chudými, je jesť nízkotučné výrobky a zeler. Vzdať sa cukru miesto tuku si však zaslúži väčšiu pozornosť.

Čo sa stane, ak vyradím cukor:

  • Raz, keď sa prestaneme starať o množstvo skonzumovaného tuku v jedle a vzdáme sa cukru, budeme môcť zostať štíhli a ako bonus budeme mať celkovo lepšie zdravie a viac energie, lepšiu pokožku a vlasy,
  • Nebudeme mať dlhšie potrebu kontrolovať príjem kalórií za všetko, čo kupujeme. Náš pás bude prvou vecou, ktorej sa zníži veľkosť.
Prečítajte si tiež:
Neseďte doma a doprajte si pohyb: Aké benefity športovanie prináša?

Keď sa vzdáme cukru aspoň na tri dni, čoskoro si všimneme nový pocit sýtosti a budeme sa cítiť spokojne, aj napriek konzumácii menšieho množstva jedla. Mnohí ľudia, ktorí to vyskúšali, hovoria, že už nechcú jesť veľké porcie a dokonca nemyslia na jedlo do raňajok nasledujúceho dňa.

Príklad na trojdňové menu:

Raňajky:

  • praženica so šunkou alebo slaninou
  • varené vajcia
  • káva so smotanou
  • cottage cheese (nie menej ako 5% tuku) alebo mäkký tvaroh s bobuľami
  • palacinky z mandľovej múky (alebo špaldovej)
  • šalát so zelenou zeleninou a olivami

Obed:

  • jedlá z mäsa: rezne, mäso pražené s cibuľou
  • polievky (s výnimkou sacharidov, okrem zemiakov a fazule)
  • šaláty (s akoukoľvek zeleninou)
  • pokrmy z rýb (s výnimkou čohokoľvek s veľkým množstvom sacharidov)

Večera:

  • restovaná zelenina (karfiol, brokolica, špenát
  • hustá pasta vyrobená z vajec a kreviet
  • toast s avokádom a lososom
  • nič z raňajkového menu

Mali by sme mať na pamäti, že jedlá sú zameniteľné a mali by sme jesť vtedy, keď pociťujeme hlad a dodržiavať pravidlo jesť 5x denne menšie porcie. Nebojme sa experimentovať a vyskúšať nové kombinácie jedál.

Prečítajte si tiež:
Vysoký cholesterol: TAKTO sa ho zbavíte!

Ak budeme dodržiavať tieto pravidlá, budeme prekvapení, keď zistíme, že sme zmenšili svoju veľkosť oblečenia. Zároveň budeme cítiť hlad menej často, nebudeme mať problémy s črevami, krvným tlakom a budeme mať viac energie.

Cukor sa všeobecne považuje za biely jed a ak mu dokážeme odolať aspoň tri dni, potom to budeme zvládať aj ďalej.

Máte tip? napíšte nám mailom