Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Juhokórejčania zapojili rúška do módneho priemyslu: Ponúkajú tutoriály

Pandémia jednoznačne ovplyvnila aj svet módy. Juhokórejčania sa však poctivo snažia, aby ani prepuknutie koronavírusu nepoškodilo ich štýlovú povesť. Na internete uverejňujú rôzne tutoriály o tom, ako nosiť make-up s rúškom na tvári alebo klobúky s ochranným plastovým štítom. Videá sú populárne a obľúbené po celom svete.

Napriek tomu, že to vo svete vyzerá, akoby sa celý zastavil, nie je tomu tak. Dôkazom sú Juhokórejčania, ktorí vymysleli nový spôsob maľovania sa či obliekania v čase pandémie koronavírusu. Internet je plný návodov, napríklad ako sa namaľovať tak, aby vaša tvár vynikla aj s rúškom. Vo videách figuruje predovšetkým 29-ročná youtuberka SSUNZY.

Juhokórejčania spolupracujú s K-popovými kapelami

Youtuberka v jednom z videí priznáva, že doba je skutočne nešťastná. Kvôli rúškam je make-up mnohokrát zbytočný. „Ukážem vám make-up, vďaka ktorému bude vaša tvár vyzerať dobre, aj keď máte rúško,“ uviedla SSUNZY vo videu. Divákom odporúča, aby používali viac zvlhčovacích prostriedkov a aby používali skôr prirodzene vyzerajúce farby než výrazné odtiene. Hydratačný podklad údajne uľahčuje úpravu make-upu po tom, čo si z tváre zložíte rúško.

Kvôli komplikovanej situácii Juhokórejčania zahrnuli tvárové masky a rúška do módnych doplnkov. Ich popularitu pomáhajú šíriť aj K-popové kapely. „Ľudia sa v rúškach cítia pohodlnejšie, lebo ich nosí G-Dragon, BTS, nosí ich každý,“ vysvetlila kórejská módna návrhárka Park Youn-heeová, ktorá často spolupracuje s osobnosťami K-popu. Dodala, že z rúšok si spravili niečo ako podpis, vďaka ktorému sú originálni v celom svete.

Ľudia si rady berú k srdcu

Zdá sa, že tieto tutoriály sú viac ako populárne. Spoločnosti dokonca zaznamenali nižší predaj kozmetiky výraznej farby. Ľudia majú väčší záujem o prirodzene vyzerajúce farebné tóny. „V marci sme v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom zaznamenali nárast predaja produktov pre starostlivosť o pleť,“ uviedla Amorepacific Group, najväčšia kozmetická spoločnosť v Južnej Kórei. Najstabilnejší predaj majú výrobky proti starnutiu.

Rúška, ale aj špeciálne klobúky

Rovnako, ako mnoho iných krajín, aj Južná Kórea čelila nedostatku rúšok. Vláda preto zaviedla systém prideľovania, na základe ktorého si môže každý kúpiť iba jedno rúško týždenne. Predstavitelia vlády tiež zaviedli vývozné obmedzenia. Z tohto dôvodu preto Juhokórejčania prišli s kombináciou rúšok a módy. Jednou z vecí, ktorá sa dá kúpiť na internete, sú klobúky s čírym plastovým krytom na tvár.

„Sedí to k akémukoľvek bežnému oblečeniu,“ povedala návrhárka Youn-heeová o klobúkoch. Podľa jej slov by ľudia mali zostať verní svojmu štýlu aj napriek rúškam. Najlepšie urobia, ak ich rovnako, ako Juhokórejčania, nenásilne zakomponujú do štýlu. „Môžete tiež vyskúšať rôzne farby a vzory na maskách,“ radí módna návrhárka.

Zdroj Reuters
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií