Toto sú najsledovanejšie videá na YouTube za rok 2018, internet zostrih kritizuje
Sociálna sieť každoročne publikuje Rewind. Video pozostáva z toho najsledovanejšieho, čo sa za uplynulý rok na video platforme udialo.
Okrem Rewindu YouTube zverejnil aj zoznam najsledovanejších youtuberov a samozrejme aj rebríček najobľúbenejších hudobníkov a videoklipov tohto roku.
Čo celú planétu teda bavilo najviac?
#1 Videohry: Fortnite
Hra získala rekrodný počet nahraných videí za jediný mesiac, presnejšie február. Až 42 miliónov videí mal masívny Battle Royale, ktorý bol vysielaný naživo. Používateľ ElrubiusOMG zas drží rekord z najväčšieho zasiahnutého publika počas hrania hry mimo esportových turnajov v počte 1,1 milióna.
#2 Najvirálnejšie video: Kylie Jenner oznámila, že je tehotná
Kardashianke sa podaril husársky kúsok počas najsledovanejšej televíznej udalosti v USA – SuperBowlu. Okrem Jenner sa do rebríčka dostal napríklad Will Smith a jeho bungee jumping z helikotéry či Rihannine make-up tutoriály.
#3 Najsledovanejší stream: Pristátie rakety Falcon Heavy
5 miliónov ľudí sledovalo, ako raketa pristála na medzinárodnej vesmírnej stanici. Sledovanejšie bolo len video RedBullu, ktoré poslalo človeka na voľný pád zo stratosféry.
#4 Paródie, memy a remixy: Prerábka piesne Lovesick Blue
Príbeh ako z amerického sna sa začal v lokálnej predajni Wallmart. Chlapec s menom Mason Ramsey pred pár zamestnancami a návštevníkmi jódloval ako o dušu. To mu pomohlo dostať sa na festival Coachella, do televíznych talkshow a dokonca vydal vlastnú pieseň.
#6 Rozhovory Shanea Dawsona
Autor týchto interview sa dotýkal rôznorodých tém, ktoré dokázali prilákať od 30 – 135 miliónov divákov.
#7 Rozchod Youtuberov Lizy a Davida
Ľudia sa radi dívajú aj na nepríjemné veci. Tretím najvirálnejším videom tohto roka bol rozchod youtuberskej dvojice, ktorá sa stihla ešte aj zasnúbiť, ale k oltáru to už nedotiahli. Pribúdali aj komentáre, a to rýchlosťou 1000 komentárov za minútu. Zároveň ide o najsledovanejšie rozchodové video na svete.
#8 Kráľovská svadba
Áno Princa Harryho a herečky Meghan Markle sledovalo 11 miliónov ľudí. Diváci okrem zamilovaného páru mohli vidieť aj množstvo celebrít, ktoré sa na svadbe zúčastnili, medzi nimi David Beckahm či Oprah Winfrey. Celá udalosť inšpirovala ďalších tvorcov a s touto témou vzniklo až 101 000 videí, pričom najsledovanejšie je z kanála Bad Lip Reading ( Vtipné čítanie z pier).
#9 Majstrovstvá sveta vo futbale
Až 300 miliónov hodín sledovania si vyžiadali videá súvisiace s najväčším futbalovým sviatkom celého sveta. Denné pozretia piesne od Glorie Gaynor – I Will Survive, ktorá bola fanúšikovskou hymnou šampionátu, vzrástli 45-násobne.
#10 Letný hit od Cardi B
Speváčka to vyhrala v Amerike s piesňou I Like It a v globálnom meraní spolu s Maroon 5 a hitom Girls Like You.
#11 Na vrchol sa dostal K-pop
Skupina BTS predstavila pieseň IDOL, čím sa stala najrýchlejšie rastúcim debutom. A nedarilo sa iba tejto kapele, ktorá to stavila na japonský pop. Až 4 rýchlo rastúce debuty sú zo žánra k-pop, 3 umelci z top stovky na YouTube robia k-pop (BTS, Twice, PSY). Zostavovatelia rebríčka Rewind taktiež predpokladajú, že tento žáner ešte len porastie.
#12 Tanečná výzva
Tento rok si všetci išli „In My Feelings“ výzvu, ktorá je inšpirovaná hitom speváka Drakea. Medzi najznámejšie patrí ruská Skibidi (15 miliónov pozretí), latinskoamerická Scooby Doo Papa (70 miliónov) a severoamerická verzia so 600 miliónmi pozretí.
Spomínané Rewind video však neprišlo medzi divákmi s veľkou ováciou. Fanúšikovia YouTube sú skôr zvyknutí na dojemné, melancholické a heroicky pôsobiace videá. Tohtoročný zostrih, ktorý otvára Will Smith, je hranou scénkou. Aj ďalší úspešní tvorcovia na YouTube dostali príležitosť vystúpiť v ňom a metaforicky si vybrať, čo by v ňom malo byť. Pretože je len na divákoch, ako bude každý rok vyzerať.