fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Veselé ponožky sú naozaj v kurze: Ich kúpou teraz môžete pomôcť aj prírode!

Byť odlišným je skvelé

Kúpou ponožiek značky Good Mood od Dedoles podporíte poctivých výrobcov, ktorí myslia na ochranu komunity, v ktorej pôsobia. Každým nákupom u nás má každý zákazník možnosť prispieť na výsadbu stromov, hovorí Brand & PR manažérka spoločnosti Martina Rybáková.

V rozhovore sa dozviete aj:

  • prečo nemali obavy z neúspechu na slovenskom trhu,
  • ako podporili ponožkovú výzvu,
  • ako kúpou ich produktov možno prispieť k výsadbe stromov,
  • aké ponúkajú alternatívy z recyklovateľných výrobkov.
Zdroj: Dedoles
Ako sa Dedoles dostal k výrobe vlastných ponožiek?

Dá sa povedať, že Dedoles bol a stále je platforma pre zodpovedných výrobcov, pre zodpovedné značky. Hlavnými kritériami sú originálny dizajn a pridaná hodnota produktov, či už ide o benefity voči životnému prostrediu, alebo všeobecne prospešné pre spoločnosť. S našimi dodávateľmi máme veľmi dobré vzťahy, no stále sa musíte spoľahnúť na ich kapacity a dodávky. Už dlho sme pociťovali potrebu začať s vlastnou výrobou.

Tak sme oslovili dizajnérov cez verejnú výzvu a vyhľadali textilného výrobcu, ktorý by bol schopný splniť naše požiadavky. Pretože tie neboli úplne štandardné… Predsa je každá ponožka iná a ešte aj zabezpečiť farebnosť a vysokú kvalitu materiálu nebolo jednoduché.

Ponožky už dávno nie sú témou nevkusnej módy a spoločenských predsudkov. Sú plnohodnotným dizajnovým kúskom, aj napriek tomu sa však nájdu stále zákazníci, ktorí siahnu skôr po „klasike”. Nebáli ste sa ísť so svojou víziou na slovenský trh?

Dostali sme od viac konzervatívnych zákazníkov aj túto otázku, prečo nevyrábame nejakú klasiku, prípadne jednofarebné ponožky. Ale to nie je náš segment. Tradičných výrobcov jednofarebných ponožiek je veľmi veľa a v tomto odvetví je potom veľmi ťažké sa odlíšiť. Takže nie, nebáli.

Inšpiráciu pre jednotlivé hravé vzory veselých ponožiek evidentne čerpáte odvšadiaľ naokolo. Kto sa stará o dizajn?

Ako som už spomínala, dizajnéri sa môžu prihlásiť do verejnej výzvy. Následne sa vyberajú tie najlepšie. Takže ak má ktokoľvek nejaký skvelý nápad, aj jeho vlastný dizajn môže byť na našich ponožkách. Musí spĺňať len dve podmienky: musia byť odlišné, no spolu tvoriť dokonalý pár a ponožky musia vedieť povedať príbeh toho, kto ich nosí.

Zdroj: Dedoles
Mení sa s príchodom teplejšieho (prípadne chladnejšieho) počasia aj dopyt zákazníkov po iných farbách či vzoroch?

Áno, máme aj sezónne produkty. Napríklad teraz boli Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, tak sme sa snažili reagovať práve na túto udalosť. Ale ono je to rôznorodé, nakoľko ide skôr o osobnosť toho človeka a čo tým chce vyjadriť, čo má rád, čo sa mu páči… Také dizajny ako jednorožec, pivo, káva či avokádo idú celý rok.

Máte aj kúsky, ktoré sa stali doslova hitom?

Najrýchlejšie sa nám asi vypredala Chémia. K ponožkám sme dali veľmi trefný popis: „Bude medzi nami fungovať chémia?” Nenašli sa tam len študenti chémie, ale aj mnohí zaľúbenci. Taktiež veľký hit je Avokádová láska. Je to asi preto, že avokádo naozaj každý miluje. Z top dizajnov môžem ešte spomenúť Jednorožce, k tomu asi netreba komentár. A tiež Pivo, Mačky a Hudba.

Byť odlišným je skvelé a ponožky sú výborným doplnkom, ako spestriť svoj outfit každý deň. Vo vašom prípade však splnili aj omnoho dôležitejší účel – ponožkovú výzvu, keď si ľudia na Svetový deň Downovho syndrómu mohli obuť ponožky rôznych farieb a veľkostí. Ako sa s odstupom času pozeráte na vyzbieranú sumu 2103 eur?

Ponožková výzva nie je naša vlastná iniciatíva. Deň 21. 3. stanovila Spoločnosť Downovho syndrómu veľmi symbolicky, nakoľko genetická porucha sa týka práve 21. chromozómu. Na Slovensku však o nej vedelo veľmi málo ľudí, a tak sme sa rozhodli povedomie rozšíriť čo najviac.

Kontextovo to k nám aj ide, nakoľko my už prirodzene máme v portfóliu ponožky, ktorá je každá iná. Rozšíriť povedomie o tom, že deti aj dospelí s DS nás vedia v mnohom inšpirovať, najmä svojou úprimnosťou, radosťou a spontánnosťou, bol pre nás primárny cieľ. Taktiež ukázať, že to nie je žiadny extrémny problém, a tým zbúrať trošku predsudky o deťoch, ktoré majú DS.

Zdroj: Dedoles

Následne ľudia mohli podporiť Spoločnosť Downovho syndrómu na Slovensku cez kúpu ponožiek, 10 % z každého predaného páru išlo priamo na ich aktivitu. Nakoniec sa kampaň podarila tak skvele, že sme cieľovú symbolickú sumu zdvojnásobili na 4206 EUR, za čo už SDS môže pripraviť pre rodiny s deťmi skvelé interaktívne tábory, ktoré pomáhajú deťom zapojiť sa do „normálneho” života, z čoho sa naozaj veľmi tešíme.

Dedoles prináša aj ďalší hodnotný projekt, keď kúpou vašich produktov možno prispieť k výsadbe stromov. Ako to funguje?

Každým nákupom u nás má každý zákazník možnosť prispieť na výsadbu stromov. Funguje to veľmi jednoducho. Pri poslednom kroku v košíku si môže zaokrúhliť sumu nákupu na ľubovoľnú sumu. Všetky tieto peniaze budú do posledného centa použité na výsadbu stromov.

Vážnemu problému čelíme aj v prípade odpadu. Plasty sú už naozaj všade, aj v Mariánskej priekope, aj v našich črevách. Vy ste však jednou zo spoločností, ktorá ponúka alternatívu v podobe recyklovateľných výrobkov. Mohli by ste nám priblížiť, o čo ide?

Snažíme sa byť zodpovední. Keď máme možnosť, plasty vôbec nevyužívame. Napríklad naše ponožky majú čisto papierový štítok, ktorý je z recyklovaného papiera. Taktiež naše ďakovné kartičky sú z recyklovaného papiera. Vo firme recyklujeme všetci, dokonca máme už určené aj sankcie pre tých, ktorí to nedodržujú (smiech).

Ide o to, že niekedy kompromisy robiť nemôžete, ale v niektorých prípadoch to jednoducho nejde. Napríklad, keď sa posielajú objemnejšie balíky, tak máme plastové obálky. Snažíme sa ich nahradiť obálkami z kukuričného škrobu, ale to ešte chvíľu potrvá. Nie všetky balíky vieme nahradiť napríklad krabicami.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií