fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Hrbíš sa? Dáme ti rady, ako zlepšiť celkové držanie tela

Máte tip? napíšte nám mailom

Správne držanie tela je veľmi dôležité pre tvoje zdravie, ale i vzhľad a kariéru.

Zlé držanie tela negatívne pôsobí na tvoje zdravie – môžeš si ním privodiť cukrovku, kardiovaskulárne ochorenia či dokonca depresiu. Navyše zhrbení ľudia pôsobia unavene a bez nálady, čo môže byť na škodu ich kariére. A to nie je všetko, výskumy dokázali, že ľudia s nesprávnym držaním majú menšie sebavedomie a horšie zvládajú stres.

Tak poď to rýchlo zmeniť, s radami, ktoré ti teraz ponúkneme to pôjde ľahko.

1. Maj uši v rovnakej rovine ako ramená

Nevystrkuj hlavu dopredu, no nesťahuj ju ani príliš dozadu. Pri dávaní hlavy do správnej úrovni si predstav, že máš okolo krku omotaný povraz, za ktorý ťa niekto poťahuje. Krk sa zrovná a budeš sa cítiť pohodlnejšie.

2. Snaž sa priťahovať lopatky

Určite si už počul o tom, že lopatky majú smerovať dozadu a mierne k zemi. Tak šup sa tým riadiť.

3. Maj lakte ohnuté v pravom uhle

Nesprávne ohnuté lakte sa taktiež podieľajú na bolesti chrbta. Preto je potrebné dbať na to, aby tvoje ruky boli ohnuté v pravom uhle.

Prečítajte si tiež:
Korytnačky, ktoré sa pred 43 objavili aj vo filme Rocky, sú stále živé a zdravé! Zapózoval s nimi Sylvester Stallone

4. Neseď dlho

Ak dlho sedíš a nehýbeš sa, okamžite to zmeň. Odporúča sa dať si po každej hodine menšiu prechádzku, stačí sa chvíľu prejsť po miestnosti. Pohyb v tomto prípade nepodceňuj, dlhé sedenie je totiž príčinou vzniku kŕčových žíl a tiež pri ňom dochádza mäknutiu kostí, krvným zrazeninám a a opuchu členkov.

Pokračovanie na ďalšej strane.

Správne držanie tela je veľmi dôležité pre tvoje zdravie, ale i vzhľad a kariéru.

Zlé držanie tela negatívne pôsobí na tvoje zdravie – môžeš si ním privodiť cukrovku, kardiovaskulárne ochorenia, či dokonca depresiu. Navyše zhrbení ľudia pôsobia unavene a bez nálady, čo môže byť na škodu ich kariére. A to nie je všetko, výskumy dokázali, že ľudia s nesprávnym držaním majú menšie sebavedomie a horšie zvládajú stres.

Tak poď to rýchlo zmeniť, s radami, ktoré ti teraz ponúkneme to pôjde ľahko.

5. Opri sa o niečo mäkké

Niečím mäkkým by mal byť vankúšik v oblasti bedier, nie celej chrbtice, pretože to by spôsobilo viac škody ako úžitku. Vankúš však možno nahradiť zrolovanou dekou či osuškou.

Prečítajte si tiež:
Mladá Slovenka prosí o radu! Chce totiž zbaliť zadaného a aby k radám motivovala, rozpísala sa aj o svojich prednostiach

6. Dbaj na správnu pozíciu nôh

Správna pozícia držania nôh je tá, pri ktorej smerujú stehná rovnobežne dopredu a sú v kolenách ohnuté do pravého uhla a chodidlá sa dotýkajú zeme.

7. Buď “anjelom na stene”

Nie, nemáš sa hrať na ukrižovaného Krista, ide o veľmi jednoduché a veľmi účinné cvičenie, ktoré môžeš praktizovať prakticky kdekoľvek. Pri tomto cviku sa treba oprieť o stenu tak, aby sa celý trup vrátane hlavy a bedier opierali o stenu. Následne mierne pokrč nohy a rozpaž ruky. S nádychom posúvaj popri stene hore a výdychom dole. Tento úkon zopakuj 5x. Iným variantom tohto cvičenia sú úklony do strán.

8. Cvič v sede

Pokiaľ sa hanbíš precvičiť sa v stoji, môžeš tak spraviť i v sede. Môžeš robiť tieto úkony:

  • vystrieť ruky, prepliesť prsty a pomaly sa ukláňať na obe strany,
  • vystri nohy a preťahuj si špičky

Zdroj: lifee.cz

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií