fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Dámy, zbystrite: Pozrite sa, čo sa deje s vašim telom, ak nosíte opätky

Topánky na vysokom opätku. Mnoho žien ich nosí každý deň. Pozrite sa, čo sa deje s vaším telo,m ak ich máte na sebe.

Neprirodzená poloha päty

Prirodzená poloha chodidiel pri chôdzi je úplne iná. Tá bola evolúciou prispôsobená tak, že najprv sa našľapuje na pätu a potom sa váha prenáša na špičku, a tak sa to opakuje do nekonečna. Chôdza na opätkoch tento prirodzený proces popiera. Štúdia poukázala, že pri chodení na vysokých opätkoch sa prenáša celá váha na prednú časť chodidiel. Čím vyššie sú opätky, tým je väčší tento efekt.

Časom sa oslabuje päta a pribúda nadmerná záťaž kostí a šliach na špičkách.

Čo urobia opätky s vaším telom?

Opätky spôsobujú, že sa žalúdok sa posúva smerom dopredu a zadok vydúva dozadu. Určite teraz zbystrí každý chlap, pretože každá žena má krajšiu postavu v krásnych topánkach na vysokom opätku. No faktom je, že rozloženie váhy nevplýva dobre na chrbticu. Najväčší tlak je tvorený v driekovej časti.

Niektoré výskumy tvrdia, že pri častej chôdzi sa posúvajú stavce jeden od druhého. Je to nepríjemné a veľmi bolestivé ochorenie. Najhorší vplyv to má však na vaše nohy. Kvôli zmene polohy nohy sa skracujú lýtkové svaly a následne aj Achillové šľachy. Najviac to pocítite, ak prestanete nosiť opätky a vrátite sa k nízkym topánkam.

Čo ak ich prestanete nosiť z dňa na deň?

Pri nízkych topánkach začne zase vaše chodilo a noha zvierať 90 stupňový uhol a tým sú vaše Achillové šľachy pod silným tlakom. V extrémnom prípade to môže dôjsť až k natrhnutiu šliach. Návod ako tomu zabrániť je buď postupne znižovať opätok alebo často robiť strečing na lýtka a Achillové šľachy.

Čo sa deje s vašim telom ak nosite opäťky

Možné následky nosenia topánok na vysokom opätku

  • natiahnuté svaly v oblasti lýtok
  • bolesti chrbtice v dôsledku posunutia ťažiska smerom dopredu
  • oslabené Achillove šľachy
  • stuhnutosť prstov na nohách
  • nezvratné poškodenie nervov v prstoch na nohách

Nemusíte však, prestať nosiť topánky na opätku, ale starajte sa o zdravie vašich nôh cvičením a pravidelným naťahovaním svalom a šliach. Najlepšie spravíte, ak si pôjdete zabehať a potom sa trochu ponaťahujete!

Zdroj: thescienceofeating.com

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií