fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Tajomstvo úspechu – Zopár užitočných rád, ako nevzdať CVIČENIE!

Určite to všetci dobre poznáte. Začali ste po Vianociach cvičiť, možno už cvičíte nejaký ten piatok, alebo ste začali práve včera. Máte sto chutí to celé zavesiť na klinec. To však nie je správna cesta ako sa dopracovať k vypracovanému telu. V tomto článku si ukážeme pár tipov ako to nevzdať hneď po týždni.

Máte tip? napíšte nám mailom

Zaujímalo by vás, ako môžu niektorí ľudia chodiť cvičiť s takou radosťou a nevzdať cvičenie? Aké je ich tajomstvo? Ako môžu byť takí motivovaní deň za dňom a rok za rokom? V čom sú iní? Vedia niečo, čo vy neviete?

Nie je na nich nič zvláštne. Sú len v dobrej forme, a tak cvičenie pre nich nie je utrpením. Je to podobné ako s varením. Ak dosiahnete aspoň minimálnu úroveň fyzickej zdatnosti, cvičenie prestanete vnímať ako zlé a začnete sa cítiť dobre. Neexistuje žiaden iný spôsob, ako prekonať ťažký začiatok a vypracovať sa až na vrchol.

Ako nevzdať cvičenie?

1. Stanovte si ciele

Ciele sú potrebné pre dosiahnutie akéhokoľvek úspechu a to isté platí aj pre tréningového plány jednotlivca. Ľudia si musia stanoviť špecifické ciele v chudnutí, zdraví a iných faktoroch, ktoré ich vedú k lepšiemu životu.

2. Vyhraďte si čas pre tréning

Je dôležité, aby ste si našli čas na cvičenie takmer každý deň. V kolotoči iných povinností sa však môže stať, že zostane na druhej koľaji. Preto je veľmi dôležité vyhradiť si dopredu čas pre tréning a dodržať plán.

3. Trpezlivosť ruže prináša

Základom je byť trpezlivý a nevzdať cvičenie. Výsledky sa nedostavia po troch dňoch „makania“ v posilňovni, ba možno nebudete nič pozorovať ani po mesiaci. Buďte trpezlivý. Ako staré príslovie hovorí: „trpezlivosť ruže prináša“, toto platí aj pri posilňovaní. Cvičte, cvičte a v neposlednom rade dodržiavajte stravu. O tom si však povieme nižšie.

Prečítajte si tiež:
Jumping - Originálne cvičenie na trampolíne, vďaka ktorému schudnete!

4. Zdravá strava je základ

Z každej strany počujete ako sa treba zdravo stravovať, ale dohromady máte z toho všetci akurát tak poriadny „guláš“. Zdravé stravovanie nespočíva v tom, že budeme počítať každú prijatú kalóriu. Pokojne môžeme ísť svoj štýl stravovania. Dôležité je, aby sme mali vo svojom jedálničku dostatok zeleniny, vitamínov, sacharidov a bielkovín. Netreba zabúdať ani na zdravé tuky!

5. Nebojte sa však raz za čas aj zhrešiť

Cvičenie samo o sebe je veľmi prospešné, ale čo z toho, pokiaľ prídete domov zničení a vzápätí to „zabijete“ rezňom či dobre uvarenou klobáskou. Týchto „dobrôt“ sa nemusíte vzdať. Avšak je nutné, aby ste ich obmedzili na minimum.

Skúsenejší fitnes tréneri by vám určite povedali niečo v takom slova zmysle, že popri zdravom stravovaní môžete zaraďovať tzv. cheat day. Je to deň, v ktorom si dáte čokoľvek viac-menej v akomkoľvek množstve. Telo na to reaguje veľmi pozitívne a je to v podstate nevyhnutnosť, pokiaľ nechcete dospieť k stagnácii. Ideálne je tento „cheat day“ zaraďovať jedenkrát za 7-10 dní. V praxi to znamená, že po siedmich dňoch zdravého stravovania si dáte napríklad už vyššie spomínanú domácu klobásku s tromi krajcami chleba. Skvelé, nie?

Prečítajte si tiež:
Nezlomná Iron Lady: Týraná bodybuilderka Claudine Shoval má 62 rokov!

6. Striedajte vašu rutinu

Jedným z najefektívnejších spôsobov, ako udržať váš záujem a nevzdať cvičenie je obmieňanie vašej rutiny, teda toho, čo behom tréningu robíte. Touto pestrosťou sa vyhnete nude a dokonca aj môžete zefektívniť výsledky. Nemusíte meniť len cviky, série a opakovania, ale aj čas tréningu či prostredie.

7. Nájdite si súpera

Ak potrebujete motiváciu navyše, nájdite si súpera. Potom budete mať osobu, ktorú sa budete snažiť poraziť. Chcete ukázať, že ste lepší ako váš sused? Tak mu to dokážte, zdravo sa “naštvite” a držte sa tréningu.

8. Tréning a technika

S tréningom je to o niečo jednoduchšie ako so stravou. Možno aj preto, že strava tvorí 70% úspechov. V skutočnosti by sme nad týmto polemizovali, nakoľko aj kvalitný tréning je No.1.

Pokiaľ ste začiatočník, váš tréning by mal pozostávať zo základných cvikov ako sú drepy, bench-press, mŕtvy ťah – s ním však opatrne. Na škodu nie je ani to, ak si zavoláte na vaše prvé hodiny v posilňovni trénera. Verte mi, že tých 10 eur za hodinu s ním sa vám niekoľkonásobne vráti v podobe zdravia. Ľudia, ktorí začnú cvičiť „len tak“, majú často zdravotné problémy. Prečo? Zlá technika cvičenia. A pokiaľ si myslíte, že si stačí na YouTube pozrieť inštruktážne video…no možno áno, ale predsa len riskovať úraz sa neoplatí.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií