fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Počuli ste už o 30-dňovej plank výzve? Ide o najúčinnejší cvik na brucho

Každá z nás pozná rôzne internetové fitness výzvy, avšak, nie všetky sú účinné. Táto 30-dňová výzva však môže priniesť výhody pre naše zdravie.

Máte tip? napíšte nám mailom

Plank, tzv. doska, je na prvý pohľad jednoduchý cvik, no tí, ktorí to skúsili vedia, že nie je úplne jednoduchý. Pri správnom prevedení je jedným z najúčinnejších cvikov na brucho, ale je výborný aj pre posilnenie stability celého tela.

Plank výzvou je udržať rovnaké držanie tela na určité obdobie – 20 sekúnd prvý deň a 5 minút posledný, čiže 30. deň

Novinárka Leah Wynalek sa rozhodla otestovať účinnosť výzvy. Leah nie je sedavá osoba, takže si myslela, že to bude ľahký test.

„Bola som príliš sebavedomá. Keď som to robila správne, môj základ sa chvel a ja som zúfalo pozerala na časovač svojho telefónu ako odpočítava do nuly,“ priznala sa.

„Moje brucho bolo posilnené. Celkom som si to neuvedomila, až do posledného týždňa, keď som svoju „dosku“ držala podstatne ľahšie ako v priebehu prvého týždňa. Nevidela som rozdiely, ale cítila som ich.“

Ale to nebola podľa nej jediná zmena. „Cítila som, že všetko nahromadené napätie zo sedenia pri stole bolo preč. Bola som prekvapená energiou, ktorú som cítila po krátkom cvičení,“ povedala Leah.

Prečítajte si tiež:
3 skvelé cviky na ovisnuté paže. Vieme, ktoré to sú

Pre správne prevedenie si môžeme pozrieť video. Je tam aj ukážka ťažšieho cviku, ktorý môžeme tiež vyskúšať.

Ak zahrnieme plank cvičenie do svojej dennej rutiny, bude to mať viac výhod:

  • získame silu,
  • zlepší sa naše držanie tela,
  • podporí to náš metabolizmus,
  • budeme pracovať s niekoľkými svalovými skupinami,
  • pomôže to zabrániť úrazu.

Mali by sme zvážiť nasledujúce veci, ak sme sa rozhodli prijať výzvu:

  • udržiavať správne držanie tela, aby sa predišlo zraneniu,
  • len preto, že ide o izometrické cvičenie, nemalo by sa považovať za jednoduché alebo bezrizikové,
  • ľudia, ktorí majú nadváhu alebo majú problémy so srdcom či chrbticou, by sa mali poradiť so svojím lekárom pred podstúpením výzvy.

Tak čo, skúsime spolu 30-dňovú výzvu?

Plank výzva

V tejto polohe poriadne posilníte celé telo a dôležité je hlavne správe držanie. Vytvarujete si brušné svaly, otestujete svoju výdrž a poriadne zapracujete na stabilite.

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj BrightSide

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií