fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Test: SEAT Alhambra – bojovník za práva MPV-čiek

Dnešný automobilový svet je rôznorodý. Nielen čo sa týka pohonu, ale aj kvôli typu karosérie. Pôvodná ponuka automobiliek v podobe 3 až 4 modelov je už dávno preč. Deväťdesiate roky sa niesli hlavne v znamení veľkopriestorových vozidiel typu MPV.

Máte tip? napíšte nám mailom

Veľa automobiliek podľahlo trendu a mnohí nastúpili na túto vlnu. Po istom čase však nastal zlom a tieto vozy sa postupne začali snažiť nahrádzať karosérie SUV. Zámerne píšem “snažili”. Vôbec kategóriu SUV nedehonestujeme, práve naopak. Mnohé modely považujeme za jedny z najlepších osobných áut vôbec. Ich jediným problémom je, že svojou dominanciou na trhu vytláčajú modely, ktoré si to tak povediac nezaslúžia.

Jednou z nich je aj kategória MPV, napríklad v podobe SEATU Alhambra. Na trhu neexistuje žiadne SUV v tejto cenovej relácii, ktoré vám ponúkne taký vnútorný priestor, ako dokáže ponúknuť tento typ kategórie. 

SEAT Alhambra
Výrazná príplatková metalíza Červená Romance

Skutočne rodinný?

Vnútorný priestor je celou podstatou aj spomínaného SEATU Alhambra. Nami testovaná verzia disponovala siedmimi sedadlami. Tie samozrejme stále nosíte so sebou a pokiaľ ich práve nevyužívate, jednoducho ich schováte do podlahy batožinového priestoru. Ich najväčším benefitom však je, že na rozdiel od SUV podobnej veľkosti sa do posledného radu dokážu posadiť aj ľudia do 180 cm pomerne komfortne. Tiež neporovnateľná je v tomto prípade aj veľkosť batožinového priestoru. V sedem miestnom usporiadaní sa koniec batožinového priestoru zväčší do hĺbky, a tým sa stáva ešte stále veľmi využiteľný. 

SEAT Alhambra
Objem batožinového priestoru 300 litrov pri sedemmiestnom usporiadaní. Pre porovnanie, SEAT Ibiza: 355 litrov

Jednou z najväčších výhod z pohľadu rodiny sú bočné posuvné dvere, ktoré sú na oboch stranách. Najviac to pocítite hlavne na parkoviskách, kde vám tieto dvere ponúknu veľmi slušný priestor na manipuláciu napríklad s detskou sedačkou. Seat Alhambra môže dokonca disponovať integrovanými detskými sedačkami, čo oceníte hlavne pri dennom využívaní auta v rozdielnych oblastiach.

SEAT Alhambra
Integrovaná detská sedačka

Plnohodnotná alternatíva

Zákazníci, ktorí preferujú pohon 4×4 tiež nemusia mať hlavu v smútku. SEAT totiž pre Alhambru ponúka pohon všetkých štyroch kolies. Ak pridáte automatickú prevodovku a výkonný úsporný motor, tak konkurencia, čo sa týka využiteľnosti a praktickosti auta sa bude hľadať len veľmi ťažko.

Prečítajte si tiež:
Zlodej bez štipky hanby! Postihnutému ukradol auto aj s protézou nohy

Presne takýmto vybavením disponoval aj náš testovací model. Pod kapotou bol dobre známy agregát 2.0 TDi s výkonom 130 kw (177 koní). Toto je zároveň aj najvyšší možný výkon, ktorý si môžete do SEATU Alhambra objednať. Tento motor poskytuje modelu SEAT Alhambra veľmi slušnú dynamiku aj pri plnom obsadení. Myslíme, že nebude mať problém aj so slabšou 110 kw (150 koní) variantov. Máme možnosť ho porovnať s agregátom vo Forde S-Max, ktorý mal dokonca výkon 240 koní. Pravdou je, že S-Max je vďaka nemu o niečo svižnejší, no nakoľko ho nie je možné kombinovať s pohonom 4×4, jeho využiteľnosť a dobré predispozície nevie využiť tak dobre ako Alhambra, hoci aj s menším výkonom.

Pohon všetkých štyroch kolies 4drive

Vzhľadom na zameranie auta, nám príde logickejšou voľbou automatická prevodovka. Tou disponoval aj nami testovaný SEAT Alhambra. Ide o 7 stupňovú automatickú prevodovku DSG, ktorú používajú aj iné modely koncernových áut. Táto kombinácia motora, pohonu a prevodovky znamená priemernú spotrebu 7,4 litra na 100 km. Na diaľnici sa viete zmestiť do 7 litrov a v meste treba rátať s 8 až 8,5 litrami na 100 km. Keď do úvahy vezmeme veľkosť a hmotnosť auta, tieto údaje sú viac ako priemerné. 

SEAT Alhambra
Interiér využíva kvalitné materiály

Takmer desať rokov na trhu…

Kde však konkrétne SEAT Alhambra máličko zaostáva sú technológie. Treba povedať, že aktuálna generácia Alhambry nie je zďaleka žiadnou novinkou. Na trhu je už od roku 2010. Počas svojej existencie prešla viacerými modernizáciami. Istým spôsobom aj v tomto smere ide proti prúdu.

Prečítajte si tiež:
Lucid Motors predstaví nový elektromobil už v apríli

Väčšina výrobcov, vrátane SEATU, obmieňa svoje modely v častejšej frekvencii. SEAT Alhambra bol jeden z modelov, ktorý zakladal kategóriu MPV a celkovo je na trhu už od polovice deväťdesiatych rokov. Aktuálna generácia je iba druhá v poradí. To cítiť aj v niektorých smeroch. Sú to napríklad svetlá. Alhambra môže disponovať maximálne bi-xenónovou technológiou, ktoré mal aj náš testovací model. Na pomery bi-xnenonovej techniky osvetľujú vozovku až nadpriemerne, no druhým dychom dodávame, že SEAT ponúka v iných modeloch už novšiu techniku a zaslúžila by si ju aj Alhambra.

Rovnako sa za roky existencie mohlo zmeniť aj vyhotovenie palubného počítača, ktorý už má  svoje roky za sebou. Chválime, že aspoň infotainment je viac-menej súčasný. Jeho grafika je na veľmi dobrej úrovni a rovnako treba vyzdvihnúť aj rýchlosť spätnej väzby. Netreba sa báť však absencie asistenčných systémov. SEAT Alhambra môžete mať s takmer všetkými asistenčnými systémami, akými disponujú ostatné modely SEAT. 

SEAT Alhambra

SEAT Alhambra je ešte stále jednoducho kus vydareného auta. Je to typ auta, do ktorého sa zjavne nezamilujete na prvý pohľad. Daňou za vnútorný priestor je totiž máličko “krabicoidný” tvar karosérie. To však nič nemení na tom, čo všetko vám dokáže ponúknuť. Naša voľba by bola najsilnejší dieselový motor a pohonom všetkých štyroch kolies a prevodovkou DSG. V našom prípade išlo o najvyššiu výbavu Xcellece doplnenú o niekoľko prvkov.

SEAT Alhambra vo výbave Xcellence
Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Seat

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií