fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Keď nie je unavené telo, ale duša: toto sú signály, ktorými kričí o pomoc

Každý z nás sa občas cíti vyčerpaný a unavený. Problém ale je, ak sa tak cítite permanentne.

Majte však na pamäti, že v tom nie ste sami. Žijeme v dobe, kedy je na človeka vyvíjaný stres, cíti sa neustálo napätý a pod tlakom, čo sa odrazí i na kvalite spánku. Všetky tieto faktory však nevplývajú len na naše telo, ale predovšetkým na našu dušu, ktorá je ubolená a potrebuje pomoc.

Pokiaľ je duša vyčerpaná, dáva nám jasné signály, ktoré netreba podceňovať. Pozrime sa teda na osem z nich, ale aj na to, ako sa opäť dostať do duševnej pohody.

Budíte sa unavený, aj keď ste prespali celú noc

Zdroj: BrightSide

Pokiaľ ste v noci spali 8 hodín a aj napriek tomu sa zobúdzate len ťažko a nevládzete vyjsť z postele, ide o prvý príznak toho, že čosi s vašou dušou nie je v poriadku. Pretože aj keď si vaše telo fyzicky odpočinulo počas noci dostatočne, duša si neoddýchla, a tak sa začne objavovať chronická únava. Tá spôsobuje, že človek celý deň musí prekonávať sám seba, aby sa donútil spraviť bežné povinnosti.

Snívanie a únik z reality

Zdroj: BrightSide

Duševná vyčerpanosť sa prejavuje i tým, ak máte zrazu podstatne väčšiu potrebu snívať o úplne inom svete a unikať tým z reality. Keďže nie ste spokojný so súčasným stavom, často sa v myšlienkach vraciate do minulosti alebo, naopak rozmýšľate, nad budúcnosťou, ktorej sa obávate. Dôležité je v tom momente to, že sa týmto spôsobom odpútavate od toho, čo aktuálne prežívate.

Snívanie a nejaké tie úniky z reality dokážu človeku pomôcť, no ak sa objavujú až príliš často, môže to byť viac na škodu ako úžitok. Pretože či chcete, alebo nie, skôr či neskôr sa musíte vrátiť do reality a čeliť tak problémom a povinnostiam, ktoré samy od seba nezmiznú.

Ľahostajnosť a nedostatok túžby

unavená duša
Zdroj: BrightSide

Keďže ste neustále unavený a snažíte sa uniknúť z reality, začne sa prejavovať ľahostajnosť k sebe i okoliu. Dokonca človek stráca záujem o veci, ktoré ho predtým napĺňali a robili šťastným. Razom sa stávate viac a viac apatický.

Náhle emočné zmeny

Zdroj: BrightSide

Nespokojnosť, únava a apatia dokážu poriadne ovplyvniť naše emócie. Človek sa baví a smeje, keď sa mu nálada z ničoho nič úplne zmení, len tak sa rozplače a je smutný. Ak sa takéto emočné zmeny začnú objavovať pravidelne, je to znakom duševnej vyčerpanosti. Život s takými výkyvmi nálad je náročný nielen pre vás, ale i vaše okolie. Pamätajte si, že sa s tým dá niečo robiť a nie ste na to sami.

Predstierate, že sa cítite dobre

Zdroj: BrightSide

Každý človek raz za čas predstiera, že sa cíti lepšie ako naozaj a na tom nie je nič zlé. Pokiaľ to ale predstierate pravidelne, rozhodne to nie je dobré, správne a hlavne zdravé. Možno tým síce oklamete svoje okolie, no svoju dušu nie. Navyše takéto predstieranie je dosť vyčerpávajúce a v konečnom dôsledku vám len uškodí.

Pocit osamelosti

Zdroj: BrightSide

Pokiaľ svoju apatiu nasmerujete k svojmu okoliu, pred ktorým súčasne predstierate, že sa cítite dobre, pričom to nie je pravda, rýchlo sa môže dostaviť pocit osamelosti. Zrazu máte pocit, že vám nikto nerozumie a nedokáže pomôcť. S týmto pocitom zápasíte dennodenne.

Túžba po samote

unavená duša
Zdroj: BrightSide

Byť nejaký čas osamote je rozhodne potrebné a prínosné, no ak po samotne túžite až príliš, nie je to dobré. Ak sa prestanete stretávať so svojimi priateľmi a prestanete s nimi i komunikovať, ublížite tým len sebe. Preto je veľmi dôležité, že aj keď sa v komunikácii a stretávaní s ľuďmi necítite príliš komfortne, denne udržiavať kontakt.

Negatívne myslenie

Zdroj: BrightSide

Unavená duša sa prejavuje i tým, že naše myslenie sa prepne len na vnímanie negativity. Nevieme sa tešiť z maličkostí, očakávame len to najhoršie, sústredíme sa len na to negatívne. To je dôvod, prečo sa nedokážeme ani trocha “dobiť” pozitívne a odráža sa to na našej nálade.

Tipy, ako svojej duši pomôcť zotaviť sa a dostať sa do pohody:

Zdroj: BrightSide
  • Zdôverte sa blízkemu človeku. Isto sa vás pokúsi pochopiť a ponúkne vám pomoc.
  • Snažte sa tešiť na pozitívne spomienky, ale hlavne na to, čo pozitívne sa vám deje v súčasnosti. Možno to neuvidíte hneď, no majte oči otvorené a skúste viac vnímať.
  • Naučte sa tešiť z maličkostí.
  • Vyhýbajte sa toxickým ľuďom a vzťahom.
  • Nehanbite sa o svojich emóciách porozprávať s odborníkom.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií