fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Tešíte sa na letné festivaly? Tu je zopár rád, ako predísť zbytočným problémom

Prichádza leto a s ním aj festivaly. Tešíte sa na pivo a rôzne druhy jedla, pozor však na vaše zdravie. Ako sa oň starať?

Naplánujte si rutinu a držte sa jej

Ak máte v pláne žúrovať niekoľko dní bez prestávky, mali by ste si najprv ujasniť niekoľko pravidiel. Vytvorte si rutinu toho, kedy približne budete jesť, piť a ako dlho budete spať. „Jedzte pravidelne vyvážené jedlá. To pomôže znížiť príznaky opice alebo niektoré z ďalších nebezpečných vedľajších účinkov nadmerného pitia,“ hovorí Casey Berglundová, dietologička a zakladateľka worthyandwell.com. Medzi jedlami by nemal byť odstup väčší, ako päť hodín. Dajte si pozor, aby ste nehladovali.

Potraviny si vyberajte múdro

Každý si zvykne dať post-párty pizzu alebo kebab. Takto to väčšinou funguje aj na festivaloch. Dnes sa však stretávame viac a viac s tým, že na nich fungujú aj rôzne vegánske stánky s občerstvením. Môžete si od organizátorov dopredu zistiť, aké stánky s jedlom budú k dispozícii. Tak sa budete vedieť adekvátne pripraviť. Nezabúdajte na ovocie a zeleninu. Počas tancovania budete potrebovať veľa energie. Neodoprite si však ani taký burger. Jedno threat meal na deň je v poriadku.

Zdroj: Eva Jonisová

Veľmi dôležitá je hydratácia

Na pitie vody sa sťažujeme preto, lebo  musíme chodiť častejšie na toaletu. Horšie než to, že vám počas sedenia v Toi Toi zahrajú obľúbenú pieseň, je už len dehydratácia. Snažte sa vypiť aspoň tri litre vody denne. Zvlášť, ak je leto a vonku 30 stupňov. „Dobrým spôsobom, ako sa udržiavať hydratovanou je, ak budete striedať alkoholický nápoj s vodou. Medzi každým drinkom vypite aspoň 300 mililitrov vody, “ radí Casey Berglundová ďalej.

Nezabudnite si z domu vziať toto

Zabaľte si na festivaly nejaké ovocie alebo zeleninu, ktoré vám môžu aj ušetriť peniaze. Nezabudnite na ľanové alebo chia semienka. Pokojne ich nasypte do fľaše s vodou a premiešajte. Pomôžu vám pri problémoch s trávením. Taktiež sušené slivky sú účinné pri zápche aj hnačke.

Zdroj: Pexels

Pozor na úpal

Ak plánujete stráviť celý deň vonku, môžete dostať úpal. To znamená, že vaše telo sa prehreje a je neschopné ochladiť sa. Vyžaduje si okamžitú lekársku pomoc. Chráňte sa pred ním klobúkom, dostatočným pitím vody a sem-tam sa schovajte do tieňa. Pravidelne kontrolujte sami seba a svojich priateľov. Vždy sa porozhliadajte po okolí a hľadajte, kde je najbližší stan s prvou lekárskou pomocou. Príznaky úpalu sú: bolesť hlavy, nevoľnosť, zvracanie, vysoká teplota a zmätenosť.

V prípade, že stále neviete, na aký festival by ste chceli ísť, prečítajte si článok Top hudobné festivaly, ktoré tento rok nesmiete premeškať.

Zdroj: fashionmagazine.com

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií