fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Naozaj treba vypiť 8 pohárov vody denne? Nie, tento mýtus je vyvrátený!

Máte tip? napíšte nám mailom

Menej je niekedy viac…

Často počúvame, že by sme mali denne vypiť 8 pohárov vody alebo verziu, že dospelý človek potrebuje približne 2 litre na to, aby jeho telo fungovalo, ako má. Samozrejme, množstvo vody závisí od váhy a fyzickej aktivity človeka. To, že máme piť vodu aj vtedy, keď nie sme smädní (však radšej do zásoby, aby nás nebolela hlava…) je síce fajn, ale s pitím vody to nemusíme preháňať…

Profesor Aaron E. Carrol z pediatrie na Indiana University School of Medicine zastáva tvrdenie, že tieto starosti s pitím vody nie sú až také potrebné. Dostatok tekutín je dôležitý, no človek by mal vypiť len toľko, na koľko sa cíti a nemal by do seba liať vodu nasilu len preto, že mu to prikazuje nejaká tabuľka.

voda
Mnohí doktori sa zhodujú na tom, že maximálny bežný príjem vody človeka za jeden deň by nemal presiahnuť 2,5 litra. To však neznamená, že všetku túto vodu musíte vypiť. Ľudia často zabúdajú, že voda je ukrytá v ovocí, zelenine, ale aj v káve či čaji. Nie je to teda len o ôsmich pohároch čistej vody. Naša strava je tiež tvorená z vody.

Prečítajte si tiež:
Tetovanie nepodlieha žiadnej regulácii, Európska únia to chce mať pod palcom

Pokiaľ cítite smäd, napite sa. Ľudské telo je presne nastavené, aby vám dalo signály, že niečo nie je v poriadku a vy potrebujete doplniť vodu či jedlo. Tým vás upozorňuje na nedostatok dôležitých zdrojov energie – v prípade vody varuje pred dehydratáciou. Pokiaľ jej pijete málo, všetci vám hovoria “Budeš mať problémy s obličkami, uvidíš!” no paradoxom je, že obličky sa dokážu skutočne pokaziť aj v prípade, keď človek pije nadmerné množstvo tekutín. Rehydratácia je dôležitá len vtedy, ak ste chorí alebo sa viac potíte – napríklad po cvičení alebo fyzickej práci. Takže naozaj, menej je niekedy viac.

Zdroj: brightside.me Foto: pixabay.com

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií