fbpx
5 potravín, ktoré ti pomôžu zostať zdravý a fit aj v jeseni

5 potravín, ktoré ti pomôžu zostať zdravý a fit aj v jeseni

Sychravé počasie, teplotné zmeny a aj nával práce po letných prázdninách spôsobujú rôzne virózy či chrípky. Ak sa chcete vyhnúť liekom, tu je pár potravín, ktoré by mali byť súčasťou vášho jedálnička. 

1) CITRUSY

Zdroj: flickr.com

Vitamín C je dôležitý pre ľudské telo celoročne. Nikdy však nie je priskoro pripomenúť si chuť Vianoc a dať si namiesto Celaskonu pomaranč. Skús si vyžmýkať citrón do čaju a prihoď aj kúsok zázvoru, má výborné protizápalové schopnosti. Sám sebe neskôr poďakuješ.

2) CESNAK

Zdroj: flickr.com

Každý jeho vôňu dobre pozná. Používame ho skôr ako dochucovadlo do jedla, ale skrýva sa v ňom viac než len výrazná chuť. Liečivé účinky cesnaku sú najsilnejšie, keď strúčik rozpučíme a necháme približne desať minút odstáť. Vyplavia sa tak z neho všetky dôležité látky a vy budete o krok vpred pred chorobami.

3) HLIVA USTRICOVÁ

Dnes už ju dostať aj v podobe tabletiek. Ak ti však jej chuť nevadí či ju máš dokonca rád, vyskúšaj ju zahrnúť do svojho jedálnička. Obsahuje Beta glukán, ktorý pomáha naštartovať imunitný systém. Takže ak ťa už niečo chytá, šup, dať si hlivu!

4) STRUKOVINY

Zdroj: flickr.com

Plné antioxidantov, bielkovín a k tomu aj magnézia. To je imunitná bomba. Hustá fazuľová polievka na jeseň padne dobre.

5) MED

Zdroj: flickr.com

Sladký, chutný, kto by mu odolal? Dobre, že nemusíte. Práve naopak, med vám pomôže prežiť jeseň v zdraví. Kto by sa predsa chcel hádzať do kopy lístia a nemôcť si pritom schuti zakričať od radosti? Pridávajte si med do čaju či kávy miesto cukru, natrite si ho na rožok alebo si len dajte za lyžicu. Jeho pravidelné konzumovanie vám zlepší krvný obraz, chuť do jedla aj náladu.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Malý chlapček urobil gesto, aké sa len tak nevidí. Obetoval sa pre svoju mamu, aby jej zachránil život

Foto: 1, 2, 3, 4, 5

Google+ Linkedin