Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: Udrží nové Mitsubishi L200 povesť poriadneho pracanta?

Časy, keď boli pick-upy vyslovene úžitkové a pracovné stroje, sú už preč. Dnes sa z pick-upov stali autá, ktoré si nie všetci zákazníci kupujú so zámerom používať ich na pracovné účely. Je pre výrobcov teda náročné vyrobiť model, ktorý by vyhovoval obom skupinám užívateľov. Do akej miery sa to podarilo japonskej automobilke Mitsubishi s novou generáciou L200?

V prípade modelu L200 sa jedná v poradí už o šiestu generáciu. Pochybovať tak o skúsenostiach v segmente v prípade tejto automobilky tak určite netreba. Ďalším dobrým predpokladom postaviť skutočne dobrý terénny model je legendárne Mitsubishi Pajero. Rovnako nepochybujeme ani o dlhoročných skúsenostiach s pohonom všetkých štyroch kolies. 

Dizajn bez názvu kópia

Práve pohon 4×4 je pri L200 novinkou. Pri konkurenčných pick-upoch sme skôr zvyknutí, že štandardne je poháňaná zadná náprava. Nová generácie L200 je vybavená systémom Super Select 4WD. To znamená, že japonská novinka ako jediná na trhu dokáže ponúknuť stály pohon 4WD na ceste a súčasne stály pohon všetkých kolies 4WD (s redukciou) pre jazdu v teréne. Ide teda o systém, ktorý funguje podobne ako pri väčšinne SUV či modelov s pohonom 4×4. To výrazne zlepšuje jazdné vlastnosti a dáva na ceste väčšiu istotu. Mitsubishi L200 zároveň neprišlo ani o podstivú terénnu techniku. Nechýba tak možnoť uzamknúť medzinápravový a zadný diferenciál či redukovaný prevod. Nový je aj režim Off-road. Ten je možné zvoliť však iba pri nastavení redukovanej prevodovky. Je možné vyberať štrk, bahlo/sneh, piesok, kamene. V teréne sme sa mohli spoľahnúť aj na asistent zjazdu z kopca. 

Mitsubishi L200
Volič pohonu

Motor si nevyberiete

Nové Mitsubishi L200 poháňa výhradne jeden motor. Ide o naftovú jednotku s objemom 2,3 litra. Motor má 110 kw, s autom vie pomerne dobre “zacvičiť”. Výborný je predovšetkým v teréne, kde sa vie krásne opieť o svoj veľký krútiaci moment. Po novom L200 dostala aj automatickú prevodovku so šiestimi stupňami (doteraz bola k dispozícii iba päťstupňová automatická prevodovka). S tou v zásade nie je žiadny problém a nám sa ku charakteru auta hodí. Chybu však určite nespravíte, ani keď zvolíte manuálnu prevodovku. Záleží na individuálnych požiadavkách zákazníka. 

Mitsubishi L200

Ak je vec, ktorú by sme mali novej L200 naozaj vyzdvihnúť, je to podvozok. Konštruktéri našli skutočne výborný pomer medzi úžitkovým a konfortným nastavením pruženia. V prípade prázdnej korby auto v dôsledku použitia rámovej konštrukcie a tuhej zadnej nápravy na väčších priečnych nerovnostiach mierne odskočí, to sa ale dalo čakať. No čo sa týka jazdných vlastností, Mitsubishi L200 sa nezľakne ani dynamickejších prejazdov a až prekvapivo vie držať zvolenú stopu.

Svojský dizajn sa vydaril

Nový dizajnový jazyk japonskej automobilky má naozaj vydarený vzhľad. Chválili sme ho už aj pri teste modernizovaného modelu MItsubishi ASX. Samozrejme, tento dizajn nemusí sedieť každému, no treba uzanť, že je svojský a na cestách ho zaručene nepriahliadnete. Pri L200 zaujme hlavne mohutná kapota, ktorá autu naozaj svedčí. Na tvare karosérie pri tejto kategórii áut dizajnéri toľko práce nemajú. V zásade akýkoľvek pick-up vyzerá z pohľadu zboku rovnako. Mitsubishi však na osvieženie bočného pohľadu zvolili čierne lakovaný spojler nad korbou. Vyššie verzie výbav sú obohatené o pochrómované časti. Pochváliť treba tvarovanie aj zadnej časti. Kvôli lepšiemu pristúpu k nákladnému priestoru je perfektný zadný nášľapový prah. Je vidieť, že konštruktéri pri stavbe auta rozmýšľali prakticky. Napríkad poznávacie značky sú umiestnené tak, aby ste sa ani v náročnejšom teréne nestratili. 

Mitsubishi L200
Čierne lakovaný spojler

Osobný náklaďák

Čo však robí pick-up pickupom, je predovšetkým zadný nákladový priestor. V prvom rade sú to totiž ešte stále prioritne úžitkové automobily, a tak tento parameter pri kúpe zohľadňuje  každý záujemca. V prípade verzie double cab, akú sme na test mali aj my, sú rozmery korby 1 520 mm na dĺžku a 1 515 mm na šírku. Má pravidelný tvar, a tým pádom je dobre využiteľná. Na korbu je v závislosti od verzie možné naložiť až jednu tonu nákladu. Mitsubishi L200 rovnako dokáže za sebou ťahať brznený príves až do hmotnosti 3 100 kilogramov.

Mitsubishi L200
Nákladný priestor

Japonec sa nezaprie

Interiér je japonsky jednoduchý. Takmer všetko ovládate fyzickými tlačidlami, čo sa už pomaly stáva v automobilovom svete raritou. My to však hodnotíme kladne. Vyzdvihnúť musíme aj volant, ktorý dobre vyzerá a zároveň sa z neho dá ovládať aj palubný počítač. Spomíname to zámerne, lebo pri nedávno testovanom Mitsubishi ASX sme práve ovládanie palubného počítača kritizovali. Interiér je na pomery kategórie vzdušný, a to dokonca aj na zadných sededlách. V tomto japonskom pick-upe sa plnohodnotne odvezú 4 dospelé osoby. Zadní pasažieri majú dokonca k dispozícii dva USB vstupy.

Mitsubishi L200
Odolný interiér

Ťažko hľadať chybu…

V globále dostávate pomerne štýlové auto, ktoré je zároveň aj praktické a k tomu všetkému ponúka aj zaujímavú cenovku. Cena nami testovaného Mitsubishi L200 bola priateľných 35 990 Eur. Išlo už ale o naozaj dobre vybavené auto a vieme si predstaviť prvky výbavy, bez ktorých by sme sa zaobišli. Novinka japonskej automobilky príchodom novej generácie poriadne svojim konkurentom sťažila pozíciu na trhu. Doteraz sme L200 považovali za viac pracovný ako štýlový nástroj. Koniec-koncov, o užítkovosti by mali pick-upy aj byť. Dnes to už však nestačí, zákazníci chcú od tejto kategórie aj niečo viac. Pochopilo to aj Mitsubishi a nová L200 je jedno z najlepších áut vo svojej kategórii na našom trhu.

Dizajn bez názvu

 

 

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií