fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Trápi vás bolesť chrbta? Skúste týchto zopár cvikov a zbavíte sa jej za pár minút

Bolesť chrbtice trápi ľudí rôznych vekových kategórií. Nejde o nič príjemné a užívanie liekov na tlmenie bolesti nie je riešením. Ako s ňou teda zatočiť?

„Au, môj chrbát.” Ak vám znie táto fráza povedome, zrejme poznáte, aké to je, keď sa pri zohýbaní alebo otáčaní, ale i pri ničnerobí, ozve nepríjemná bolesť chrbta. Pravidelné užívanie liekov, ktoré ju majú tlmiť, nie je riešením a chodiť zas na pravidelné masáže si nemôže dovoliť každý. Pomôcť si však môžete rýchlo a jednoducho sami doma a viac-menej zadarmo.

Uvoľnenie chrbtice

bolesť chrbta
Zdroj: BrightSide

Sadnite si na podlahu, vystrite nohy a dajte ich od seba do vzdialenosti 5 až 10 centimetrov. Pod kolená si vložte zrolovaný uterák alebo deku a na nohy si položte vankúš. Ohnite sa tak, aby ste si hlavou ľahli na vankúš a relaxujte v tejto polohe aspoň 5 minút.

Táto pozícia pomáha uvoľniť napätie zo svalov chrbta, zbavia vás kŕčov a pomáha obnoviť správne zarovnanie chrbtice.

Natiahnite stuhnuté svaly

Zdroj: BrightSide

Posaďte sa na podlahu a skrčte kolená. Uchopte pravú nohu ľavou rukou a ľavú nohu pravou rukou. Zdvihnite dolné končatiny a snažte sa ich prisunúť čo najviac k telu. Vydržte v tejto polohe 1-2 minúty. Potom sa uvoľníte a cvik niekoľkokrát zopakujte.

Stuhnuté svaly môžu byť príčinou bolesti chrbta. Tento cvik ich uvoľní, a teda poľaví i bolesť.

Soľný kúpeľ nôh

Zdroj: Instagram/glendaccaudill

Vezmite vedro alebo lavór a naplňte ho teplou vodou. Pridajte pol šálky soli do kúpeľa s obsahom horčíka a sírana a rozmiešajte ju. Vymáčajte si v roztoku nohy približne na 5 až 7 minút. Potom končatiny opláchnite teplou vodou a zabaľte ich do uteráka alebo deky.

Soľ do kúpeľa s obsahom horčíka a sírana je hotový zázrak. O horčíku je známe, že uvoľňuje svalové kŕče a pomáha na upokojenie nervov. Pri máčaní nôh v tomto roztoku sa teda do tela absorbujú regeneračné zložky a tie pomôžu okrem iného i pri bolesti chrbta.

Stlačenie oblasti nôh za kolenami

bolesť chrbta
Zdroj: Shutterstock

Nájdite za zadnej strane kolien body presne v strede. Palcami tieto body pevne stlačte a držte ich stlačené po dobu dvoch-troch minút, pričom zhlboka dýchajte.

Stimulácia tohto bodu uvoľní vaše svaly a upokojí bolesť v oblasti bokov a spodnej časti chrbtice.

Posedenie na tenisovej loptičke

Zdroj: Facebook/Excellence Physio

Sadnite si na zem a pod jednu polku vášho zadku vložte tenisovú loptičku. Jemne presúvajte svoje telo dopredu a dozadu, kým nenájdete bod, v ktorom pociťujete najväčšiu bolesť. Držte loptu v tomto bode, zdvihnite sa na ruky a jednu nohu, zatiaľčo druhú nohu prehnete. Vydržte v tejto polohe 1-2 minúty a potom si presuňte loptičku pod druhú polku vášho pozadia.

Masáž tenisovou loptičkou uvoľňuje napätie vo svaloch a zvyšuje prietok krvi v dolnej časti chrbta.

Pripnite si štipec na bielizeň na vrchnú časť ucha

bolesť chrbta
Zdroj: Depositphotos

Vezmite štipec na bielizeň a pripnite si ho na vrchnú časť ucha. Nechajte ho tam pripnutý po dobu asi 5 sekúnd a potom ho dajte dole. Opakujte 5x na oboch ušiach.

Podľa reflexológie je vrchná časť ucha prepojená práve s chrbticou a plecami, takže stimulovanie týchto bodov môže viesť k uvoľneniu bolesti.

Levanduľový „zázrak”

Zdroj: Instagram/alulaoil/masaze_depilacije_pruzljanka

Vezmite lyžicu kokosového alebo ricínového oleja a zmiešajte ho s pár kvapkami esenciálneho olejčeka s vôňou levandule. Jemne ho potom vmasírujte do boľavej oblasti.

Levanduľový olejček má protizápalové a upokojujúce účinky. Pomôže vám tak zrelaxovať a zároveň vás zbaviť bolesti i zaženie stres.

Zdroj: brightside.me

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií