Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Najkrajšie vianočné reklamy posledných rokov, ktoré by si si mal pozrieť, aj keď si ich už niekedy videl

Síce sme zvyknutí na každom televíznom kanáli prepínať nekonečné reklamy, no počas sviatkov nám sľubujú filmy bez reklám. No tie vianočné, to je iná reč!

Niektoré sú trápne, niektoré vtipné, niektoré dojímavé. Niektoré prvoplánové bez hlbšej pointy, iné s hviezdnym scenárom.

Práve tie vám prinášame. Toto je 8 najkrajších vianočných reklám posledných pár rokov. Pohodlne sa posaďte, vezmite si šálku horúceho kakaa a majte v duši aspoň na moment pekný povznášajúci pocit.

  • Dlhé čakanie (The Long Wait), John Lewis, 2011

Reklama od obchodného reťazca John Lewis o malom chlapcovi, ktorý sa nevie dočkať Štedrého dňa. Netrpezlivo hľadí na sekundovú ručičku hodín, čas preňho plynie ukrutne pomaly. V sviatočné ráno netrpezlivo vyskočí z postele a ignorujúc množstvo balíčkov pri posteli vbehne spiacim rodičom do spálne.

S úsmevom na perách a darčekom v rukách.

Pretože je pekné, keď sa nevieme dočkať, ako druhých obdarujeme.

https://youtu.be/pSLOnR1s74o

  • 1914, Sainsbury’s, 2014

Silná vianočná reklama nesúca posolstvo o ľudskosti a solidarite, zobrazenej aj v časoch vojny. Prímerie medzi dvoma znepriatelenými stranami, Nemcami a Britmi. Keď sa z nemeckých zákopov začalo ozývať Stille Nacht, heilige Nacht, prekvapení Angličania sa pridali k spevu a futbalom či inými hrami spoločne oslávili Vianoce. Nie nadarmo sa hovorí, že Vianoce sú sviatky lásky a pokoja. Reklama vznikla pod hlavičkou britských supermarketov Sainsbury’s v roku 2014. Za zmienku stojí, že udalosť nie je vymyslená; do dejín sa zapísala pod názvom „Vianočné prímerie“. V ten deň akoby vojna neexistovala, vojaci sa stretli na území nikoho a obdobne ako v reklame prežili sviatočný deň.

  • Muž na mesiaci (The Man on the Moon), John Lewis, 2015

Vianoce môžu byť ťažké pre starých osamotených ľudí. Ich deti majú svoje rodiny, svoje povinnosti, veľa práce a málo času. Poukazuje na to aj táto reklama.

Malé dievčatko cez teleskop vidí starčeka na mesiaci. Kýva mu, rôznymi spôsobmi sa mu snaží naznačiť, že ho vidí, myslí naňho a je s ním aspoň takto na diaľku. Že na Zemi je niekto, komu nie je ľahostajný. Záver, samozrejme, nenechá suché žiadne oko.

https://youtu.be/wuz2ILq4UeA

  • Príchod domov (Coming Home), Edeka, 2015

Zostaňme ešte pri starých ľuďoch. Aké ťažké to pre nich musí byť, keď im deti povedia, že nestihnú na Vianoce prísť, ale možno o rok sa to podarí? Isteže, budúci rok, alebo potom ten ďalší, alebo potom…

Až kým sa nestane niečo, s čím nikto neráta.

Je smutné, že rodina sa v tejto dobe vie zísť len pri takých udalostiach, ako je pohreb. Žiaľ, často je to tak, že ľudia jednoducho nestíhajú navštíviť svojho rodiča. I keď to možno znie drsne a kruto,  to, že na cintoríne zapálime sviečku, už tomu človeku veľmi nepomôže.

Snažme sa nájsť si pre nich čas. Oči nám otvorí možno aj táto reklama od nemeckej značky Edeka.

  • Tučniak Monty (Monty The Penguin), John Lewis, 2014

Krásny príbeh o chlapcovi a jeho kamarátovi Montym. Monty je tučniak a títo parťáci spolu podnikajú všelijaké bláznovstvá, sánkujú sa, chodia po vonku… Až kým si chlapec nevšimne, že Monty pri pohľade na niečo (niekoho?) takmer zamrzne. Smutne sa pozerá na zamilované páriky, bozkávajúce sa na lavičke, držiace sa za ruky a prechádzajúce sa v parku či v televízii. Chlapcovi je to ľúto, a tak pre Montyho prichystá vianočné prekvapenie.

Darujte ľuďom Vianoce, aké si vysnívali.

https://youtu.be/iccscUFY860

  • Angličtina pre začiatočníkov (English for Beginners), Allegro, 2016

Príbeh o staršom mužovi, ktorý sa rozhodol naučiť sa angličtinu. Ako a prečo, uvidíte vo videu. Pekná reklama zo života od Poliakov, ktorej po celý čas nerozumieme a pointa sa dostaví, prirodzene, až na konci.

  • Medveď a zajac (The Bear and the Hare), John Lewis, 2013

Vianoce sú také krásne, že by ich nikto nemal premeškať.

Ani hibernujúci medveď.

Jeho kamarát zajac veľmi chce, aby medveď videl a zažil pravé Vianoce, aby ich neprespal ako každý rok, po celý jeho život. Keď sa medveď utiahne do jaskyne a zaspí, zajac mu prinesie darček. Vďaka nemu sa medveď zobudí a naskytne sa mu pohľad, na ktorý nikdy nezabudne.

https://youtu.be/XqWig2WARb0

  • Maják (Lighthouse), Macy’s, 2017

Skvelá myšlienka + krásne prostredie + milé detské tváričky, ktoré sú vždy dobrým ťahákom. Minuloročná reklama od amerického obchodu Macy’s opäť poukazuje na to, že blízkosť a solidarita sú neoddeliteľnou súčasťou sviatkov.

BONUS:

  • Veľká noc (The Big Night), Sainsbury’s, 2018

Najnovšia vianočná reklama od Sainsbury’s, zverejnená len pred dvoma dňami. Priznávame, že emócie tu nie sú extra vybičované, no niekedy postačí aj to, že je to skrátka pekné. Detské vianočné predstavenie (obdoba nášho Posedenia pod jedličkou) v sprievode chytľavého songu od New Radicals a rozkošná 8-ročná hviezda (v oboch významoch slova) v hlavnej úlohe zaručene vykúzlia úsmev na tvári – keď už nič iné, tak minimálne záber v 1:23. Nehovoriac o tom, že „you´ve got a music in you“ a „we only get what we give“ si budete pospevovať minimálne jeden deň vkuse.

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií