7 potravín, ktoré ti pomôžu dosiahnuť ploché brucho

7 potravín, ktoré ti pomôžu dosiahnuť ploché brucho

Väčšie bruško nie je len neestetické, ale aj veľmi nebezpečné. Tuk uložený na bruchu sa označuje aj ako viscerálny. Práve ten uvoľňuje hormón, ktorý spôsobuje napríklad cukrovku. Viscerálny tuk je dobrý kamarát s kardiovaskulárnymi ochoreniami, rakovinou prsníka a žlčníka.

Ak chcete predísť zdravotným problémom, mali by ste si upraviť životosprávu a zaradiť pohyb. Preto sme pre vás zistili, ktoré potraviny je vhodné zaradiť do svojho jedálnička a zbaviť sa tak veľkého bruška či zabrániť zdravotným problémom.

1. Pite viac vody a nesladeného čaju

Voda je základ života, ale sladené nápoje nie. Neodporúčajú sa piť všetky nápoje, ktoré obsahujú cukor a umelé sladidlá. Cukru by sme sa mali vyhýbať najmä kvôli tomu, že sa vyrába čiastočne z fruktózy. Nebezpečné je najmä to, že vaša pečeň nemôže metabolizovať veľa fruktózy, čo znamená, že ju premení na tuk a uloží do brucha.

Tip: Siahnite radšej po čistej vode alebo nesladenom sypanom čaji. Povolená je aj čerstvo pomletá zrnková káva bez cukru a mlieka.  

7 potravín, ktoré ti pomôžu dosiahnuť ploché brucho
Zdroj: picjumbo.com

2. Jedzte ovocie

Čím nahradiť sladkosti plné cukru a umelých farbív? Čo tak siahnuť po čerstvom ovocí zo záhrady alebo fresh marketu? Ekologicky vypestované ovocie je zdravé, obsahuje vitamíny, antioxidanty a najmä cukry, vďaka ktorým zaženiete chuť na sladké.

Tip: Vždy vyberajte ovocie vypestované v krajine, v ktorej žijete. Nebráňte sa ani tomu, čo pochádza od suseda zo záhrady či z fresh marketu. Sledujte aj sezónne ponuky. Nikdy nekupujte ovocie, ktoré sa nepestuje v danej sezóne, lebo pravdepodobne vyrástlo len za pomoci éčok a chemikálií.

3. Jedzte zeleninu

Surová, dusená, varená, smažená. Je toľko možností, ako sa dá zelenina tepelne upraviť alebo zakomponovať do rôznych jedál (príloha, hlavné jedlo, prísada do koláčov…). Ak ste si k nej ešte nenašli cestu, musíme vám pripomenúť, že obsahuje veľa vitamínov, minerálov, antioxidantov a ďalšie dôležité živiny, ktoré vaše telo nevyhnutne potrebuje.

Tip: Pri konzumácii zeleniny sa riaďte jej sfarbením, tak dosiahnete rôznorodosť a pestrosť vášho jedálnička. Ako na to? Striedajte napríklad zelenú uhorku s fialovým baklažánom alebo oranžovú tekvicu so žltými zemiakmi. Možností je neúrekom, stačí len zapojiť fantáziu.

7 potravín, ktoré ti pomôžu dosiahnuť ploché brucho
Zdroj: pexels.com

4. Jedzte proteíny

Príjem bielkovín je pre vaše telo nevyhnutný. Dostatok aminokyselín obsahuje mäso, najviac železa má hovädzina, zdravé tuky sú zase v rybách. Pokiaľ mäso nemusíte alebo je z vás vegetarián či dokonca vegán, najlepšími alternatívami proteínov sú fazuľa, strukoviny, quinoa, tofu či seitan.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Ženy, ktoré túžite po plochom brušku no neviete ako na to. Tento skvelý fit drink vám môže pomôcť

Tip: Ak obľubujete mäso, odporúčame, aby ste si dávali pozor, kde ho nakupujete. Najlepšia možnosť je navštíviť lokálne farmy alebo siahnuť po slovenských bio výrobkoch.

5. Obmedzte príjem rafinovaných cukrov

Nie všetky sacharidy sú vytvorené rovnako. Rafinované sacharidy sa metabolizujú na cukor a z cukru na brušný tuk. Tiež zvyšujú chuť do jedla. Nachádzajú sa napríklad v pive, bielej múke, ryži, pečive, sóji, cestovinách či cereáliách. Síce poskytujú telu energiu, no pri dlhodobej konzumácii veľkého množstva rafinovaného cukru sa hmotnosť tela bude len zvyšovať.

Tip: Experimentujte. Napríklad miesto ryže servírujte pohánku. Krutóny do polievky či šalátov nahraďte uvareným cícerom. Cereálie vymeňte za uvarenú a lyžicou medu osladenú quinou. Váš jedálniček ožije novými chuťami.

Zdroj: picjumbo.com

6. Začnite jesť chia semienka

Ak hľadáte perfektnú potravinu pre vaše telo, v tom prípade by ste mali vyskúšať chia semienka. Obsahujú veľa vitamínov, minerálov, antioxidantov, železa, proteín i zdravé tuky. Každý deň sa odporúča zjesť 2 čajové lyžičky chia semienok.

Tip: Z chia semienok si vykúzlite množstvo zdravých a chutných receptov. Medzi najpopulárnejšie patrí chia puding. Niektorí ich zasa pridávajú do jogurtov, raňajkových kaší alebo do koláčov. Výborne sa hodia aj do zeleninových šalátov.

7. Vyberajte zdravé tuky

Všetky tuky nie sú vytvorené rovnako. Ak chcete znížiť svoju hmotnosť, mali by ste znížiť aj príjem tukov. Obmedzte jedlo z fastfoodov alebo domáce vyprážané pokrmy. Pokiaľ budete prijímať množstvo nezdravých tukov, rýchlejšie sa vám budú upchávať cievy, čo môže spôsobiť infarkt.

Tip: Začni vysmážať na kokosovom alebo olivovom oleji. No aj tu platí pravidlo “kvalita prevláda nad kvantitou”, preto radšej siahni po overenej značke, ktorej záleží nielen na zisku, ale aj na zdraví spotrebiteľov.

7 potravín, ktoré ti pomôžu dosiahnuť ploché brucho
Zdroj: pexels.com

Zdroj: foodeatsafe.com 

Google+ Linkedin