fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Inšpirácia: Dietológovia prezradili, aké jedlo varia pre svoje deti

Rodičia chcú mať svoje deti šťastné a zdravé, ale nie vždy je ľahké prísť s výživnými a lahodnými nápadmi na večeru, ktoré oslovia celú rodinu. Inšpirujte sa tipmi od odborníkov na výživu.

Máte tip? napíšte nám mailom

Mnohí rodičia majú problém s tým, že deti nevedia prehovoriť na zdravé jedlo. Hoci im zeleninu a ovocie na tanieri perfektne naaranžujú, ich potomkovia sa toho ani nedotknú. Najradšej by totiž jedli iba sladkosti. To, že sú vaše ratolesti v rannom veku vyberavé, je úplne v poriadku. Existujú ale spôsoby, vďaka ktorým rodičia uspejú so zdravým jedlom aj u detí. Poradia vám v tomto špecialisti.

Tipy na zdravé jedlo pre deti

Aby mäso chutilo

„Často dám svojim deťom kurací steak alebo quesadillas so salsou, roztrhaným syrom cheddar. Obľúbené sú u nás aj tortilly plnené mäsom a zeleninou. Jeme aj ryby, najradšej máme pečenú tresku alebo lososa s maslovou omáčkou a ľahkým šalátom. Obvykle pripravujem brokolicu alebo mrkvu na pare s hnedou ryžou,“  opisuje jedálniček svojich detí Elisa Ziedová, certifikovaná dietologička a autorka knihy Feed Your Family Right!

Čo zdravé pripraviť pre svoje deti? Toto radia odborníci na výživu
Zdroj: unsplash.com

Vegetarián v rodine

„Môj syn je vegetarián a ako certifikovaná dietologička rešpektujem a podporujem jeho rozhodnutie. Vždy sa snažím pripraviť chutné a výživné vegetariánske jedlo s dôrazom na dostatok bielkovín, tukov a sacharidov. Na našom tanieri nájdete dusenú zeleninu s uvarenými strukovinami. Asi najviac im chutí môj recept na cícerové kari so zemiakmi, cestoviny s domácou paradajkovou omáčkou, cesnakom, cibuľou, mrkvou a hubami. U nás doma všetci jeme rovnako, nerobíme žiadne rozdiely. Dbám na to, aby sme sa vždy večer stretli pri stole ako rodina. Tieto spoločné chvíle si spolu veľmi užívame,“ hovorí Maya Feller, certifikovaná dietologička a majiteľka Maya Feller Nutrition.

Prečítajte si tiež:
8 dôvodov, prečo zaradiť datle do svojho jedálnička
Ako presvedčiť dieťa na zdravú stravu?
Zdroj: unsplash.com

Na rastlinnej báze

„V prvom rade, moje deti jedia to, čo jem ja a môj manžel. Od chvíle, keď boli pripravené konzumovať jedlá ako dospelí, sa snažím vyhýbať fast foodu a nezdravým pokrmom. Naše večere sa skladajú z hydiny a rýb a veľkej porcie zeleninového šalátu alebo dusenej zeleniny. Vždy sa snažím, aby sme počas týždňa mali aj fermentovanú zeleninu, ako napríklad kyslú kapustu. Moje tajomstvo zdravej kuchyne spočíva vo farbách. Čím viacej bude hrať tanier farbami, tým väčšmi detí zaujme a tešia sa, kedy všetko ochutnajú,” vyjadrila sa Dena Nortonová, certifikovaná dietologička, vyznávačka holistického spôsobu života.

zdravé jedlo pre deti
Zdroj: unsplash.com

(Ne)zdravý tanier

„Vždy som sa snažil, aby moje deti pravidelne jedli zeleninu. Lenže, ako všetci vieme, dostať do nich zeleninu je občas náročné. Preto pripravujem populárne jedlá, ako lasagne, tacos a špagety, na zdravší spôsob. Vždy do nich viac-menej nenápadne zakomponujem nejaký druh zeleniny. Napríklad tacos je plnený salsou z čiernej fazule alebo lasagne pripravujem z baklažánov. Vždy sa snažím, aby bolo jedlo zdravé, no najmä chutné. Potom nemáme s príjmom zdravých surovín žiadne problémy,“ povedal k téme Regan Jones, certifikovaný dietológ a zakladajúci editor v programe Healthy Aperture.

Prečítajte si tiež:
Trápi vás bolesť zubov? Predíďte jej vďaka nasledujúcim potravinám
Ako presvedčiť dieťa na zdravú stravu?
Zdroj: pexels.com

Bezlepková diéta

„Naša rodina sa riadi bezlepkovou diétou. Moje deti majú 10 a 8 rokov a sú veľmi aktívne v športe. To sú dôvody, prečo sa snažím vždy pripraviť zdravé a výživné jedlá. Jeden z našich obľúbených pokrmov na večeru je recept na kura. Celé kurča potrieme olivovým olejom, pridáme citrónovú kôru, nakrájaný cesnak, posekané čerstvé bylinky, morskú soľ a mleté čierne korenie. Upečené kura podávame s domácimi zemiakovými hranolkami, ktoré pečieme v rúre na papieri na pečenie. Nikdy nechýba ani zeleninový šalát. Takéto večere dodávajú mojim deťom množstvo dôležitých živín, ktoré ich telo potrebuje. A čo ma teší najviac je, že sa deti neboja práce v kuchyni a už mi začali aj pomáhať. Mám dobrý pocit, že ich vediem k správnym návykom a zdravá strava im nie je cudzia,“ ukončuje certifikovaná holistická dietologička Sara Peternell.

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Huffpost

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií